PENGUMUMAN!!!

Assalamualaikum...

Untuk makluman semua, kami telah berpindah dari
Putrajaya ke Batu Pahat, Johor.

Perniagaan online kami masih beroperasi. Bagi pelanggan yang berada di luar kawasan Batu Pahat, Johor kami juga menyediakan perkhidmatan pos (Citylink) kepada tuan/puan.

Sekian, terima kasih.


Kami menjual barangan baby terpakai seperti baby carrier, car seat,stroller,buggy,baby cot, buaian, walker, playpen dan macam-macam lagi barangan keperluan baby berjenama..Selamat mencuci mata..terima kasih..

Boleh hubungi saya sekiranya berminat: 012-7432382 Aida...(whatsapp / telegram / sms / call)

COD Batu Pahat, Johor
Perkhidmatan penghantaran / pos juga disediakan...(harga tidak termasuk kos penghantaran / pengeposan)...tq

SILA KLIK DI SINI UNTUK MENCARI ITEM YANG MASIH AVAILABLE.....TQ

ABC Design (1) Aidil (4) Ammar (7) Available (11) Baby 1st (2) Baby Ace (1) Baby Carrier (18) baby chair (4) Baby Club (1) Baby Cot (194) Baby One (2) Baby Shield (6) Bassinet (2) Bebe Confort Loola (1) bonbebe (4) Boori Country (1) Britax (3) buaian (18) buggy (8) Capella (12) Car Seat (31) Cars (1) Casatto (1) chicco (2) CHILDCAR (1) Combi (7) cosatto (1) Cosco (2) Creative Baby (1) Eddie Bauer (1) fisher price (3) Freestar by bonbebe (3) Ganen (1) Gelite (1) Gelongsor (2) Geoby (1) Good Baby (1) Graco (1) Grow n Up (2) high chair (2) horse (1) Ibu (1) Ikea (6) Jalan (1) Katil Baby (194) Katil Dewasa (1) Katil Kanak-Kanak (3) Kayu Jati (1) kayu solid (2) kek (1) kerusi (4) kerusi malas (1) Kerusi Set (1) kesihatan (1) Kesihatan Ammar (1) Kraft (1) kuda (2) Latido (3) Lelong (6) Lerado (1) Little Bean (1) Little Tikes (7) Looney Tunes (1) Lucky Baby (9) Maclaren (1) mainan (2) Makanan (1) Mamalove (24) maxi cosi (7) Meja (5) Meja Kopi (1) Meja Makan (1) Meja Santai (1) Moksu (1) Mothercare (8) Mucci (1) peg perego (2) Peg Perego Pliko P3 (1) pengajaran (3) Pengalaman bersalin (2) Perasaan (1) Perkembangan Ammar (2) Playgym (1) Playpen (4) Playskool (7) PUKU (1) Puree (2) Quinny (1) Rocker (3) Rosewood (2) Safe N Sound (2) safety 1st (4) Safety Fits (2) Safety Gate (1) Scooter (1) sekolah (1) Silver Cross (2) Simple Dimple (1) Sofa Bed (1) Sold (344) step 2 (5) stroller (37) Sweet Cherry (2) Table Picnic (1) Taman Botani (1) The First Years (1) Toys (10) van (5) Walker (16) Zoo (1)

Usia anak-anak ku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, December 6, 2012

CeRiTa TenTanG TaHaP KeSiHaTan aDiK aMMaR

Assalamualikum....

Lama dah aku nak cerita pasal nie...tp x terluah jugak, tp hari nie aku nak abadikan kisah nie dalam blog aku jugak...tp entri ni mgkn panjang sikit....sape yg nak baca silakan...sape yg x nak sila abaikan...

Pada 22 Mei 2012 yang lalu, ammar ada check up dgn Paeds di Hospital Putrajaya......masa tu umur ammar 3 bulan, doc ada buat ultrasound disebabkan dia ada skin tag kat telinga tue....result masa tue adalah tidak berapa membimbangkan aku...sbb doc tue pun agak meyakinkan aku jugak la bahawa bengkak yg ada pada buah pinggang ammar tue akan hilang...sbb ammar pra-matang, so memg kene pantau sampai umur dia 2 tahun...dan masa yg sama ammar jugak kene buat audiologi...alhamdulillah pendengaran ammar ok...so, doc bagi appitment 6 bulan akan datang untuk buat ultrasound lagi....

Pada 6 Nov 2012, pergi lagi lah ke Hospital Putrajaya, kali nie hanya ditemankan oleh ucu ammar (adik kepada husband aku)..ayah x dapat nak cuti masa nie....pagi pegi untuk buat ultrasound....doc kata masih ada bengkak lagi...selanjutnya kene tanya doc belah petang pulak...so, petang kami pun dtg lagi..nasib baik dah x payah ambil no lagi....dalam sejam mcm tue no pun di panggil...untuk timbang berat ammar....masih sama lagi berat dia 8.8kg....lepas timbang baru jumpa doc...

x lama lepas tue jumpa pulak dengan doc, masa nie jumpa doc chinese dan agak muda jugak la....dia pun explain la kat aku....masa nie aku n ammar jer yg masuk..aidil n ucu kat luar, dia kata ammar nie ada 2 masalah...yg pertama dia kan jaundis lama so hospital kene pantau dia sampai pandai jalan n pandai ckp...yg kedua skg nie buah pinggang dia 2 2 bengkak...huh, terkedu sekejap....sebab ape yg aku rasakan sepatutnya bengkak tue dah x da....tp sebaliknya....blurrr sekejap, dengan aku sorang2 masa tue....tuhan je la yg tau, betapa ntah ape2 yg aku fikirkan....

Dia jelaskan kat aku satu persatu, dia kata dia akan buat MCU (masuk kamera ikut lubang kencing) dekat ammar, sebabnya ditakuti injap kencing longgar apabila buah pinggang 2 2 bengkak....serius aku memg x tau nak ckp ape masa tue...lepas tue dia kata kene ambil darah dan air kencing pada hari tue....MCU dia akan buat pada 17 Disember 2012...tue pun aku dah cuak sbb aku x dapat nak bayangkan betapa sakitnya budak kecik tue nanti, walaupun dia bagi ubat tido...tp lepas tu wajib la rasa sakit kan....

Tapi sebelum tue dia dah tanya aku sama ada ammar nie ada masalah nak kencing ke x???selama aku jaga dia aku rasa dia x da masalah nak kencing, sbb dia kencing pun normal...maksud aku memancut gak dia kencing...so x da masalah la disitu...tp yg aku heran nya dia nak jugak buat MCU tue, agak rasa x puas hati jugak la...tp dalam2 x puas hati tue...aku boleh sain surat kebenaran, tanpa bertanya pada ayah dia....agaknya masa tue aku dah blurrr, serius memg aku blurr...x bole berfikir....

Sattle dia explain sume, bawak ammar ambil darah dan air kencing....tujuannya untuk tgok fungsi buah pinggang dia....dia x bagi aku masuk dia suh dok luar jer....melalak la si ammar dalam tue :( :( : ( sian sangat....seminggu selepas tue dapat lah results....dah resultnya ALHAMDULILLAH buah pinggang ammar berfungsi dengan NORMAL....

Tapi.......prosedur MCU kene teruskan jugak....untuk ape?????kami sefamily telah sepakat x nak buat MCU tue, nanti husband aku yg akan cakap sendiri dengan pihak hospital...

Sekarang nie kita org tgah bawak ammar buat "Rawatan Alternatif Tradisional".....semoga adik ammar sihat walafiat hendaknya....kawan2 doakan semoga si kecik aku tue membesar dgn sihat.....

 nie la budak kecik yang semakin melasak....ibu cayangggg ammar ketat2....




2 comments:

  1. InsyaAllah semga takde ape yg membimbangkan..sabar yek..:)

    ReplyDelete
  2. insyaAllah ain, harap2 x da ape2 la...doakan ammar yea aunty..

    ReplyDelete