PENGUMUMAN!!!

Assalamualaikum...

Untuk makluman semua, kami telah berpindah dari
Putrajaya ke Batu Pahat, Johor.

Perniagaan online kami masih beroperasi. Bagi pelanggan yang berada di luar kawasan Batu Pahat, Johor kami juga menyediakan perkhidmatan pos (Citylink) kepada tuan/puan.

Sekian, terima kasih.


Kami menjual barangan baby terpakai seperti baby carrier, car seat,stroller,buggy,baby cot, buaian, walker, playpen dan macam-macam lagi barangan keperluan baby berjenama..Selamat mencuci mata..terima kasih..

Boleh hubungi saya sekiranya berminat: 012-7432382 Aida...(whatsapp / telegram / sms / call)

COD Batu Pahat, Johor
Perkhidmatan penghantaran / pos juga disediakan...(harga tidak termasuk kos penghantaran / pengeposan)...tq

SILA KLIK DI SINI UNTUK MENCARI ITEM YANG MASIH AVAILABLE.....TQ

ABC Design (1) Aidil (4) Ammar (7) Available (11) Baby 1st (2) Baby Ace (1) Baby Carrier (18) baby chair (4) Baby Club (1) Baby Cot (194) Baby One (2) Baby Shield (6) Bassinet (2) Bebe Confort Loola (1) bonbebe (4) Boori Country (1) Britax (3) buaian (18) buggy (8) Capella (12) Car Seat (31) Cars (1) Casatto (1) chicco (2) CHILDCAR (1) Combi (7) cosatto (1) Cosco (2) Creative Baby (1) Eddie Bauer (1) fisher price (3) Freestar by bonbebe (3) Ganen (1) Gelite (1) Gelongsor (2) Geoby (1) Good Baby (1) Graco (1) Grow n Up (2) high chair (2) horse (1) Ibu (1) Ikea (6) Jalan (1) Katil Baby (194) Katil Dewasa (1) Katil Kanak-Kanak (3) Kayu Jati (1) kayu solid (2) kek (1) kerusi (4) kerusi malas (1) Kerusi Set (1) kesihatan (1) Kesihatan Ammar (1) Kraft (1) kuda (2) Latido (3) Lelong (6) Lerado (1) Little Bean (1) Little Tikes (7) Looney Tunes (1) Lucky Baby (9) Maclaren (1) mainan (2) Makanan (1) Mamalove (24) maxi cosi (7) Meja (5) Meja Kopi (1) Meja Makan (1) Meja Santai (1) Moksu (1) Mothercare (8) Mucci (1) peg perego (2) Peg Perego Pliko P3 (1) pengajaran (3) Pengalaman bersalin (2) Perasaan (1) Perkembangan Ammar (2) Playgym (1) Playpen (4) Playskool (7) PUKU (1) Puree (2) Quinny (1) Rocker (3) Rosewood (2) Safe N Sound (2) safety 1st (4) Safety Fits (2) Safety Gate (1) Scooter (1) sekolah (1) Silver Cross (2) Simple Dimple (1) Sofa Bed (1) Sold (344) step 2 (5) stroller (37) Sweet Cherry (2) Table Picnic (1) Taman Botani (1) The First Years (1) Toys (10) van (5) Walker (16) Zoo (1)

Usia anak-anak ku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, September 20, 2012

PenGaLaMan MenGanDunG DaN MeLahiRkan PuTera KeDua Ku...(PaRt LaSt)

Assalamualikum....

Korang sume ni adalah part last dalam kisah nie..aku nie x berapa pandai nak berpart-part sgt...hehehe, terima lah seadanya k...

16 Februari 2012 (Khamis)

7.30 am - pagi2 lagi aku dah berada di klinik utk check up...seteleh test urine n HB, aku kene jumpa doktor, sbbnya nak scan n cek temujanji utk jumpa doktor pakar di KKP9,disebabkan aku ada kencing manis kan tue yg kene jumpa doktor pakar..

Aku tanya la dgn doktor kalau 34weeks nie memg sakit2 perut ke??dia pun cek la perut aku...bila dia pegang2 tue dia kata baby x masuk jalan lagi...mungkin tgah cari jalan utk keluar tu yang sakit2 tue....ooo, aku pun bajet dalam 2 @ 3 minggu lagi mungkin besalin la...dah siap2 set tarikh doc pakar sume aku pun balik la opis...

Sampai2 kat opis memg ada rasa ketidakselesaan dgn perut yg besar nie..tp bt x tau jugak lagi sbb doc kata x masuk jalan pun lagi kan...

12.30pm - tgahari pulak aku n member2 opis pakat nak g Hospital Putrajaya sbb ada sorang member tue besalin 14 Feb 2012, tapi disebabkan ceaser tue yg lama sikit kat hospital...kite org pun pegi la melawat dia..balik singgah kat Teja, sempat lagi aku makan nasi ambang...huhu

2.30pm - seperti biasa la waktu ni adalah waktu aku solat kat opis...masa ni perut pun ada sakit2 la jugak..tp still nak buat x tau jugak sbbnya due aku 30 Mac 2012...lama lagi kan...lagi pun baru 34weeks (masa nie lupe plak yg aku ni ada sejarah besalin awal)...tp hati dah x sedap jugak masa nie...kol2 hubby ckp ngan dia jgn pegi kerja luar bt masa skg nie...kang kalau aku nak besalin payah lak kan dia x da...

3.30pm - ok yea korang...start pukul 3.30pm nie aku dah rasa 10minit sekali sakit tue dtg, tp aku still x nak g hospital...sbb x da tanda lagi masa tue....member opis pun dah ada yg tegur, katanya muka aku dah merah padam (mesti masa dia terpandang aku tue aku memg tgah sakit menahan)...memg dah x selesa nak duduk...senget sana, senget sini,...ada jugak la yg offer nak hantar pg hospital..tp aku tetap x nak (degil kan aku)...aku gagahkan jugak sampai waktu balik...

5.00pm - aku masih drive lagi waktu nie utk sampai ke rumah...dalam hati berdoa supaya tiada apa2 yg berlaku semasa aku tgah drive tue...dgn bawak kete manual lagi, terkial2 jugak la...terbongkok-bongkok bagai sambil bawak kete....sampai je terus ambil aidil dulu...ckp ngan mama dia akak nie mcm sakit perut tp x tau la nak besalin ke ape...tp masa tue aku dah sakit sgt sebenarnya...terus kol hubby kata balik cepat sikit, dia pun x bole nak ckp sampai kul bape...aku pun ckp la aku ni nak besalin kot, dia suh aku drive g hospital dulu,,,tp aku memg x da kekuatan nak drive dah masa tue....sakit yg teramat sgt dah....

6.00pm - masuk je dalam rumah aku terus terbaring atas sofa dgn baju kerja sume...sempat buka tudung jek...aku pun ngadu2 dgn aidil...sakitnya perut ibu, ape la yg dia faham kan...tgok je la..nak bantu pun dia x tau...aku cuma minta tolg dia ambilkan air je dalam peti ais....

6.30pm - waktu yg ditunggu-tunggu telah pun tiba, hubby aku sampai tepat pd waktunya...pada hal selalu dalam 7.30pm baru sampai....aku suh dia cepat2 siap sbb aku rasa memg aku dah x tahan sgt, dia kata nak call ambulan, aku kata x payah la..aku memg sgt2 dah x tahan nie...dia suh aku solat asar dulu, tp seriously aku memg dah x bole nak buat ape2...nak jalan pun x bole dah...jd dia pun solat asar dulu...siap je trus pegi...aku pun tukar kain batik n t-shirt, disebabkan aku pakai t-shirt pendek so hubby sauk la sweater tuk aku pakai...hubby pun laju je la bawak kete n pasang lampu emergency...dalam kete nie dah baca mcm2 dah...sakit yg teramat sgt..mcm nak sepak2 je rasa...

6.45pm - sampai jugak di Hospital Putrajaya..terus ke Dewan Besalin....waktu ni sakit jgn ckp la, nurse suh aku kencing dulu sbb nak cek urine la kan, aku ckp aku memg dah x bole bgn nie...dia kata dah nak teran ke????aku pun iyakan la..kelam kabut dia panggil doktor...doktor cek tgok2 kepala dah nampak...

6.50pm - sume tolak katil ke Labour Room....huh, memg sangat pantas kejadian tue,...tudung, sweater, cermin mata sume x sempat nak bukak...sume kelam kabut pasang benda yg berbagai2 tue...dah waktu tue jugak la aku dah x tahan nak teran...dgn 2x teran ALHAMDULILLAH pada jam 6.52pm aku selamat melahirkan seorang lagi PUTERA...seberat 2.3kg....syukur yg tidak terhingga pada NYA.....(baby aku ni dikira pra-matang sebabnya besalin di usia kandungan 34 weeks...lebih kurg je masa abg aidil dulu 35 weeks)...so lepas nie kalau ada rezeki mengandung lagi memg kene pastikan prepare awal2, ada kemungkinan sama jugak awal....

Jom kita layan gambar pulak....

Setelah 4 hari dilahirkan barulah ibu dapat pegang 
kamu.....Alhamdulillah Ammar sihat 
walaupun lahir awal...




Alolo...dah nanggis nak susu...
.masa nie dia baru-baru pandai hisap sendiri....
Baru lepas mandi....tq nurse mandikan saya...



Alhamdulillah..kini Ammar sudah pun 7 bulan...dan membesar dgn jayanya....terima kasih sume di atas doa2 yg kalian berikan...

p/s : jgn marah yea dgn entry yg agak panjang nie...nak baca boleh x nak baca pun x pe :)...insyALLAH akan update lagi pasal perkembangan Ammar....

3 comments:

  1. senang je bersalin..huhu
    ammar pun dh bambam skg nie..geram tgk! huhu

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah ain...semoga ain pun dipermudahkan jugak nanti,...amin..tue la semakin bam bam dia...

    ReplyDelete