Kami menjual barangan baby terpakai seperti baby carrier, car seat,stroller,buggy,baby cot, buaian, walker, playpen dan macam-macam lagi barangan keperluan baby berjenama..Selamat mencuci mata..terima kasih..

Boleh hubungi saya sekiranya berminat: 012-7432382 Aida...(whatsapp / telegram / sms / call)

COD Batu Pahat, Johor
Perkhidmatan penghantaran / pos juga disediakan...(harga tidak termasuk kos penghantaran / pengeposan)...tq

SILA KLIK DI SINI UNTUK MENCARI ITEM YANG MASIH AVAILABLE.....TQ

ABC Design (1) Aidil (4) Ammar (7) Available (10) Baby 1st (2) Baby Ace (1) Baby Carrier (18) baby chair (4) Baby Club (1) Baby Cot (192) Baby One (2) Baby Shield (6) Bassinet (2) Bebe Confort Loola (1) bonbebe (4) Boori Country (1) Britax (3) buaian (18) buggy (8) Capella (12) Car Seat (31) Cars (1) Casatto (1) chicco (2) CHILDCAR (1) Combi (7) cosatto (1) Cosco (2) Creative Baby (1) Eddie Bauer (1) fisher price (3) Freestar by bonbebe (3) Ganen (1) Gelite (1) Gelongsor (2) Geoby (1) Good Baby (1) Graco (1) Grow n Up (2) high chair (2) horse (1) Ibu (1) Ikea (6) Jalan (1) Katil Baby (192) Katil Dewasa (1) Katil Kanak-Kanak (3) Kayu Jati (1) kayu solid (2) kek (1) kerusi (4) kerusi malas (1) Kerusi Set (1) kesihatan (1) Kesihatan Ammar (1) Kraft (1) kuda (2) Latido (3) Lelong (6) Lerado (1) Little Bean (1) Little Tikes (7) Looney Tunes (1) Lucky Baby (9) Maclaren (1) mainan (2) Makanan (1) Mamalove (24) maxi cosi (7) Meja (5) Meja Kopi (1) Meja Makan (1) Meja Santai (1) Moksu (1) Mothercare (8) Mucci (1) peg perego (2) Peg Perego Pliko P3 (1) pengajaran (3) Pengalaman bersalin (2) Perasaan (1) Perkembangan Ammar (2) Playgym (1) Playpen (4) Playskool (7) PUKU (1) Puree (2) Quinny (1) Rocker (3) Rosewood (2) Safe N Sound (2) safety 1st (4) Safety Fits (2) Safety Gate (1) Scooter (1) sekolah (1) Silver Cross (2) Simple Dimple (1) Sofa Bed (1) Sold (343) step 2 (5) stroller (37) Sweet Cherry (2) Table Picnic (1) Taman Botani (1) The First Years (1) Toys (10) van (5) Walker (16) Zoo (1)

Usia anak-anak ku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Friday, December 31, 2010

Selamat Tahun Baru 2011

Salam dan hai,

Hai korang sume....kite berjumpa lagi di tahun baru yea....selamat bercuti sume....
di kesempatan nie aku nak ucapkan selamat tahun baru 2011....

Ape azam korang sume?????




HooReYYY........

ESOK CUTI......

Salam dan hai,

Korang tgok ke bola semalam???aku sudah semestinye tgok la kan....dah laki aku pun suke tgok...aku pun join la, kalau Malaysia yang main harus la tgok.....

Tahniah pada pasukan Malaysia kerana telah menjadi juara baru Piala Suzuki AFF....
Dia org dah mambawa kemenangan so kite org pun dapatla cuti peristiwa esok....huhu...
seronoknyer.........

Apa plan esok???huhu....
esok nak jaga baby amirah....sbb ibu dia nak antar abg g daftar kat sekolah.........
nak gomol2 baby miera........

x sabarnyer.......


Thursday, December 30, 2010

SaKiT KePaLa....


Salam dan hai,

Aku kan lepas keracunan ni...mcm x berapa nak sedap badan la...nape erk????
Makan pun x sedap, pale pun sakit...adoiii...sangat2 x selesa la....laki aku pun sama jugak...sume x sedap badan...

Semalam aku x masak pun...sume x lalu nak makan, huhu...kesian kan kami....mcm nak keluar balik pun ada...huhu...tahan kan je la...

Ya Allah, kau berikanla kesihatan pada keluarga kami....aminn....


Wednesday, December 29, 2010

** KisaH KeRaCuNaN **

Salam dan hai,

Al kisahnye semalam aku MC...huhu..sgt2 x larat okey..setelah kami satu rumah diserang keracunan makanan...yg kesian nye bukan kami jek stu rumah kene, anak buah aku yang kat bangi pun kene jugak...kesian danial..

Malam minggu hari tue...kite org makan luar, sbb aku mcm malas nak masak sbb siang tue dah penat g kenduri kawen n layan anak2 buah,...aidil suke abg2 dia dtg umah...

kite org pun makan la kat bangi...kite org ni selalu makan kat kedai tue...mee gorg dia sedap jugak la...tue yg husband aku sibuk nak makan kat situ....siap dalam kete dah ckp nak makan 2 pinggan,

so, sampai sana terus order la mee gorg 3...sekali dtg mee gorg amek ko...satu pinggan tu penuh2 x mcm biasa pun....dah tue colour dia gelap sgt...memg bermandikan kicap la...tp aku x snap gambo pun...rasa dia memg hampeh la..aku dah mule nak hangin la ape lagi....

sume cuit sikit2 jek...pastu laki aku pun dah x bole nak makan...aku pun ckp la ngan org kedai tue...tolg bungkus makanan nie...x bole nak makan, mee gorg ape mcm nie...byk sangat kicap n masin lak tue....

aku tanye dia tukang masak lain ke????dia kata x la kak sama jek...aku ckp bukan x penah makan sini...selalu makan sini, apasal mee goreng jd mcm nie...minah indon ni diam jek....gerammm aku...ingat ke nak ganti mee gorg lain...aku ckp ngan dia mcm mane nak makan kalau mcm nie mee gorg nye....langsung x bole bla...

dia pun diam je sambil bungkus mee tue...aku dah ckp satukan jek...dia bole bt sampai 3 bungkus..nak je aku sepak...gerammm betul la..

aku pun singgah la umah akak aku...bawak la mee tue..kot2 la kalau dia nak ote2 ke kan, pastu dia pun makan, anak dia pun makan gak...ar amek ko sume keracunan la ape lagi...

lagi la heram aku dengo....sian kat aidil, ngadu2 sakit perut...pastu muntah2,,,pastu ayah n ibu lak yg trerlepek...semalam aidil dah ok....so x da sape la layan dia...dia main ler sesorang...membebel sensoranag..aku pun dah tetido tido...x larat nak bt pape....sampai kan aku x masak ape2 pun...aku memg x lalu makan....tp aku lupe yg aidil tue x makan...adoiiii anak2 sian kamu....

dia dah pegi dapo sibuk nak bubur2..aku siap marah lagi sbb aku x larat kan...tp last2 aku masakkan jugak....tgok dia makan sedih lak sbb aku dah marah2 dia kan....sori yea sayang....ibu btul2 x larat....

hari nie mcm dah ok sikit la....ada rasa sakit perut sikit2 jek...harap2 ok kan, tp mulut masih rasa payau...ish x lalu makan, tp perut lapar...


Saturday, December 25, 2010

""BiSinG!!!!""


Salam dan hai,


Selamat ptg Jumaat sume...

Adoii aku tension tul la...ada lak yg memekak nie....Semalam aku dah sound...
hari nie dia main lagi...ko nak main2 balik la umah....semak telinga aku nie...

Terkinje kinje kat sini....letih aku tgok...menggangu ketenteraman aku tul...



Friday, December 24, 2010

ceKuR @ KenCuR


Salam dan hai,

Selamat pagi sume....hari ni tetibe jek pepagi aku dah rasa nak update blog..hehehe..
tapi sebenarnya cite nie dah lama...terlupa nak story...

Korang tau x kencur????aku rasa korang x tau kot....mane yg org jawa tue mungkin tau la....tapi cekur korang tau kot...sama je kencur ngan cekur tue....

Aku dah lama teringin nak makan kencur tue...tp kat sini payah la nak cari cekur...huhu...tp hari tue aku balik kg, aku sudah borong itu cekur....tp baru sekali aku masak.....mcm x sama ngan mak aku masak la...mak msk sgt sedap....

Aku masak biasa2 je la...laki aku kata terlebih cekur...letak byk sgt....huhu...
nie aku ada snap ikan pari masak cekur yg aku masak hari tue......zassss.......




p/s : aku rasa dah muak lak makan ikan pari....ada lagi dalam peti tue...ntah bile nak masak....abg nak ke makan ikan pari tue lagi??????muak ler.....


Thursday, December 23, 2010

Al-Fatihah..

Salam dan hai,

Malam tadi aku dikejutkan dengan satu panggilan daripada kakak sulung aku,agak terkejut jugak la sbb setau aku skg nie dia berada di kampung di Muar..dalam kepala ni pk ntah mcm2 la....
Lepas tue dah la kat kg tue x berapa ada line...jadi asik putus2 je la....aku pun dok tepon dia x dapat2...risau jgn ckp la...dah la dah dekat kul 12.00 am kan...

Last2 kak long sms....dia kata
"dik ijal kak lilik meninggal".......innalillah.....aku malas dah nak sms2 nie lambat, aku try gak call..last2 dapat gak, (ijal ni anak kak lilik, jiran depan umah aku, kak lilik ni tukang urut, masa aku besalin dia yg urut)

Kak long pun cerita la ape yg berlaku..dia kata pas magrib semalam, a din (org kg aku) dtg umah dgn kelam kabutnye...dia kata ijal pengantin meninggal....sume org pun terkejut la...dia baru je 3 hari bernikah then minggu nie adalah kenduri kat umah dia plak...

Kisahnye mcm ni, ape yg aku tau la...dia tgah nak pasang lampu kat belakang...sbb nak rebus telor pindang..kan malam kan, jd dia nak pasang lampu bg terang la....mungkin tgah dia nak pasang2 dia kene elektrik...trus disahkan meninggal oleh abgnye sendiri..sbb abg dia doktor...(lebih kurg mcm tu la akak aku cite)...

Tapi...still lagi bawak g hospital...utk siasatan lanjut kot....masa akak aku g tgok dia kata isteri dia x sampai lagi...tapi dah pengsan kat umah...mau x pengsan kan baru 3 hari jadi isteri dia....mak dia pun dah lembik dah...yea la kan tgah bt persiapan utk kenduri kan...(berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul kan)


Begitu la lebih kurg ceriatanye.....AL-FATIHAH....
TAKZIAH untuk keluarga mangsa....semoga tabah menghadapi ujian ini.....

p/s : arwah nie bole dikatakan rakan sepermainan aku jugak la...dulu kite org selalu main badminton depan umah dia....dia 2 tahun lebih tua dari aku...


Tuesday, December 21, 2010

**HuJunG MinGGu KaMi**

Salam dan hai,

Selamat pagi Isnin sume....kemalasan nak g keje sbb dah tersedap cuti 2 hari..huhu..minggu nie aku x main badminton sbb dah lambat booking....huhu..

Jd...x da aktiviti yg di buat...hari Sabtu tue kami ke Bangi...tgok budak tecik nie...tp dia tido la plak...sempat la aku gomol2 jap, dia dah pandai ketawa bile di agah....so cuteee........


Aidil suke usik pipi dia n cium2 dia....pp sangat tembam, mcm abg dia dulu...huhu..debab...

Lepas tu kami hantar pak ucu g Bukit Jalil...sbb dia dah nak balik kampung....lepas dia dah naik bus kami pun balik la....pastu x da bt ape dah....tgahari aku x masak pun, laki aku makan karipap je...dia nie anto karipap...dia siap dah pesan suh bt byk2 simpan dalam peti...huhu....asal aku bt je...mesti kejap je dah abis, dia x payah makan nasi pun x pe..janji ada karipap...

So petang la baru masak..ptg tue aku masak tom yam campur....tue pun dia x nak makan nasi sbb dah kenyang makan karipap, so bt la bihun tom yam....huhu...

Hari Ahad plak...x da g mane2 pun...dok umah je....aku bt sarapan pisg gorg n karipap utk laki aku....habis dah stok karipap....sarap pun dah lambat, sbb bangun lambat...hahahah...syok tido cuti2 nie....

Kite org makan tgahari pun dah pukul 2.30 ptg....kali nie laki aku lak masak...dia masak daging masak sos n aku gorg ayam...tue jek, x da sayur2 pun...petang pun laki aku masak gak...dia masak bihun goreng...aku tukang makan jek....tq abg....lain kali bole masak lagi....

Gambar bawah nie je yg sempat aku snap...

Puding Cocktail ni aku bt masa Jumaat malam....simpan dalam peti bg sejukkk..hr sabtu baru makan...sejuk2 lagi sodap....huhu



Ini adalah breakfast utk hari sabtu....karipap n cekodok....asik2 karipap jek, dah kata laki aku suke makan karipap kan, haruslah bt kan karipap utk dia.....


Saturday, December 18, 2010

**alhamdulillah**

aidil sudah pun semakin sihat.......

Salam dah hai,

Hati aku dah mula senang sikit bile tgok aidil dah nak main2 n dah bole tido malam.....dan yg penting badan dia dah x panas.....syukur.....




Wajah ceria aidil setelah baik dari demam,.....agak susut berat badannyer.....



Macam mana peace tue??????????
Malam tadi dia dah mule nak makan.....seronok sgt2.....


Friday, December 17, 2010

AnaKku DeMaM LaGi....

Salam dan hai,
Dah 2 hari aku terpaksa EL....aidil diserang demam lagi...
Sangat kesian tgok aidil demam....mcm nak nanges jek aku tgok dia....dia demam sejak Jumaat lagi...yg mcm sebelum nie aku cerita....masa balik dr kg hari tue dia dah ok sikit....so hari Isnin aku anto la umah mama dia....aku anto dgn ubat sekali....

Terperanjat aku masa balik amek dia tue...dia masih demam lagi, mama bg aidil air glukosa...sebab dia x berapa nak minum susu...balik pun dia masih x larat lagi...baring jek...hati aku dah mule risau sbb dah kire lama jugak dia demam kan...

Jd aku n husband pun gigih la bg dia makan ubat...sbb dia adalah seorang yg sgt susah nak makan ubat ok....(mcm ibu....huhu),pegang 2 org pun payah nak masuk....tp nak x nak aidil kene makan ubat....supaya cepat sembuh....punca lambat sembuh mungkin makan ubt x teratur kot....sbb dulu aku penah jumpa pakar kanak-kanak kat KPMC masa aidil demam x baik2 tue...doktor kata punca anak ibu ni x baik2 sebab ubat x masuk btul...

Malam tue...sgt2 sedih tgok dia tdo...aku rasa memg dia x dapat tido la...dengan panasnyer, batuk lagi n hidung plak sumbat....bibir pun pecah sbb panas dalam kan...
Aku pun dok sapu2 air asam kat kepala n badan dia...setiap jam dok cek suhu badan dia...Bile pagi tue aku ingat nak g keje jugak la...sbb dia mcm dah sejuk sikit, aku dah siap mandikan dia....tp laki aku mcm x bagi jek g keje....so aku pun x keje la....dok jaga aidil....siang tue ok sikit la...aku memg x bg dia ubat...memg agak susah kalau aku sensorang nak bg dia ubat....

Dia cakap "ibu nak makan bubur"...aku pun masakkan bubur....dia makan la sikit...susu pun kurang minum...ubat demam dia yg baru tetinggal lak kat kg....so malam tu g cr famasi kat Dengkil....dah tutup la plak....last2 masuk je Klinik Harmoni kat Dengkil tu...tanye dia leh beli ubt x????nasib baik dia kata bole....

Bermula la sesi memegang aidil utk makan ubt....malam tue naik lg panas dia...yg amat2 panas...x henti sapu air kat badan n pale....sampai dia suh bukak baju, suar sume....pagi pun agak panas....lagi sekali aku cuti....pg2 sebelum husband pegi keje kite org bg dia makan ubat dulu....pastu tgahari laki aku balik bagi makan ubt lagi....malam nyer agak ok sikit la,...badan pun x panas dah...cume batuk jek yg agak teruk,...x berenti dia batuk....

Semalam dia nak makan mee...aku masak la, pastu dia br makan sesuap trus x nak dah...sbb bibir dia pedih...yg kering2 tue dia kopek2 kan...sampai darah2 tue....aduiii...sakit aku tgok...

Pagi td ingat nak tinggal dia kat umah...sbb ucu dia ada...tp dia ckp nak g umah mama...so antar umah mama la...harap2 aidil dah baik demam la hari nie....td kol pengasuh, dia kata aidil tido...masih letih lagi....terperanjat pg td mama tgok aidil sbb sgt2 susut....dah 6 hari aku rasa dia x makan nasi....


Sgt2 kesian tgok muke aidil masa demam nie...tue dia tgah belasah makan kismis...2 je la yg dia lalu makan...mata sgt2 kuyu....rindukan mulut dia yg byk tue....cepat sembuh sayanggggg............


Tuesday, December 14, 2010

DeMaM....


Salam dan hai,

Siapakah gerangannye yang demam tue????siapa lagi kalau bukan anak kesayangan ku ini....
.
.
.
.





Masa hari Jumaat hari tue, mcm biasa la ptg aku amek aidil...alih2 pengasuh kata aidil tgah tido, x nak makan sume....demam rupenye...pengasuh pun x call aku, mungkin sbb aidil x meragam kot....kalau korang nak tau aidil nie kalau demam dia diam jek...x pun dia tdo....x mcm aku kalau demam nak merengek jek...hahahah....

Jadi, terpaksa la aku dukung dia sampai umah....huhu...sampai umah dia sambung balik tido, badan semakin panas, aku cek dah 39 darjah celcius....mane ntah simbolnye...hahaha..trus cr2 ubat demam, nasib ada lagi sikit dalam peti...malam tue kite org nak balik kg, ingat nak balik kang baru g klinik...tp tgok mcm dah sejuk sikit so x pegi la...

Sampai kg, aku tgok dia larat lagi duduk sbb ada kucing kan...dia gagahkan jugak,,,malam plak dia semakin panas..apa lagi mak mertua aku pun letak air atas pale la sume...tido la kite org 4 org atas katil...hahahah...sempit ko,

Siang tue pun x sejuk lg...aaku mandikan, sejuk la sikit...pastu trus bawak g klinik...amek ko suhu 39.7, doc kata bahaya nie takut kene sawan....dia suh pakai singlet atau pun x pakai baju...n trus suh mandi....doc suh makan ubat kat klinik jugak...takut makin panas kang otw balik...dia pesan byk kali suh mandikan dr kaki ke atas....

Sampai umah trus kasi mandi...n trus x pakai baju....pakai pampes jek, doc kata x pe biar dia menggigil...nampak dia ok sikit dah...sbb dia dah nak ikut g jalan, kalau x dia x nak, x heran pun sape kuar...tgok aidil sempat lagi tgok angah n ayah g mancing udang...heheehe...nie muke baru nak baik demam...

*
*
*
*
*



Sian anak ibu, kuyu je mata dia...hari nie masih ada demam sikit2 n batu plak....tapi aku anto je umah pengasuh...tadi call aidil tgah tido...pengasuh kata kalau aidil semakin demam dia akan call aku....





Tgok ayah pancing udang,....dah bape hari asik makan udang jek...muke aku pun dah gatal yg amat...huhu...mak mertua aku kata bt ubat....


p/s : semoga aidil cepat sembuh yea sayang....



Saturday, December 11, 2010

**TQ**

Salam dan hai,

Salam pagi Jumaat sume...moga berbahgia di pagi Jumaat...

Rentetan dari kisah semalam....tq to aidil sbb hari nie aidil sudah menyenangkan ibu...malam td dalam kul 10, kite org dah ajak dia tido...mule2 tido kat depan tv...alih2 dia batuk2 n muntah plak....so aku bawak masuk bilik terus la...

Dia x nak tido bilik dia....nak tido kat bilik ibu n ayah....so aku bawak je la tido kat bilik aku....bile dia dah tido tue aku pun suh husband angkat masuk bilik dia sendiri,,,....

aku pun terus tido, sbb rasa letih sgt semalam....ntah dalam pukul brape dia terjaga n mcm biasa la menyelit kat katil aku...huhu...

pastu pagi2 aku dah kejut dia nak bagi mandi sbb x nak jadi mcm semalam....huhu..mula2 liat jugak dia nak bgn..pastu aku dukung je trus g bilik air...amek ko...aku trus mandikan dia...melalak la kejap....pastu pujuk2 sikit ok dah....dah siap pakai baju sume dia baring semula...aku biar je la, bg can ibu siap...

sambil aku siap tue aku ckp la g amek menan ape nak bawak g umah mama...kalau x gtu kang dia x bgn...x lama pastu dia pun bgn n kacau2 aku siap pastu amek menan...dah siap2 menan dalam plastik dia pun terus bawak...

BAGUS....hari nie dia x mintak dukung...huhu..laki aku turun kat parking pun dia x kisah hr nie....so aku je yg antar dia td...sampai umah mama pun dia ok....

TQ sgt2 sbb menyenangkan hati ibu kan....MUAHHHH....sayang kamu....


Friday, December 10, 2010

KaDanG-KaDanG MenGuJi KesaBaRaN....


Salam dan hai,

Tahap kesabaranku di uji lagi....

Dah 2 hari aku x pegi keje sekali ngan husband aku....sbb ada yg dia g awal n ada yg lewat sikit...

so, bermakna aku ber2 sahaja dengan anak kesayangan aku tue...semalam dia tgah tido lagi masa nak g umah mama dia...so aku kejut la...dengan harapan dia jalan sendiri, jd x payah la aku dukung....

huh, tp hampa apabila dia menunjukkan perangai then x mau jalan....mintak aku dukung, adoiii pengsan ibu, sayang,...

aku pun pujuk2 dia supaya pakai selipar tue...aku pakaikan dia bukak balik...tension gak lelama....last2 aku masih bole sabar lagi kan...aku dukung dia sampai umah pengasuh...langsung x nak jalan sendiri....menggigil tangan aku dukung sampai 11kg tue....

Hari nie plak....laki aku g lambat sikit, jadi aku kene antar aidil jugak la...mcm biasa dia x nak jalan jugak...aku pujuk2 dia jalan la sikit sampai kat lif tue...pastu dia bole bukak kasut n baring kat lantai tue...hangin x????aku memg sgt2 hangin masa tue....aku heret dia ke rumah semula...panggil ayah dia...aku memg dah x da hati nak antar, geram sgt2...

ayah pujuk2 pun x jalan jugak....last2 si ayah pun antar dia sekali dgn kain pelekat tue...aku serius memg x larat....

ayah kata aidil kene tido awal malam nie...seawal jam 9 malam....amek ko, x da can la nak merepek2 sampai kul 12 malam....esok kejut dia pagi2 n bagi mandi, biar dia segar sikit n jalan sendiri g umah mama.....sesungguhnya memg sgt2 menguji kesabaran aku....aku dah x sabar tue aku heret jek dia....so sori la nak dukung yea sayang...kamu tue dah besar panjang.....

Nie la wajah budak yg sgt2 manja skg nie.....



Dia sibuk suh amek gambar coklat tue....

Ya Allah kau tabahkan la hati hambamu ini...kau jadikan la aku seorang ibu yg sabar...aminn....



Saturday, December 4, 2010

BRaNDeD SaLe, CYBeRJaYa...

Salam dan hai,

Selamat petang Jumaat....korang g mane rehat lama td???
Kisahnye aku g Branded Sale kat Cyberjaya tue...hahaha...sgt2 la membosankan,
kata Branded Sale....tp mcm ntah ape2 jek aku tgok..huhu
x memikat hati aku langsung....

last2 kan aku beli jug air n bakul sampah kecik...hahah..buat ada2, drpd x beli pape kan...mcm x da benda lain kan nak beli...memg x da pun..dgn panas lagi, memg x berbaloi la pegi...

lepas drpd tue balik singgah kat pasar tani...beli2 makanan jek, x larat dah aku rasa...nak masuk econ cepat2...

pastu g pulak jualan ape ntah..kat tapak pasar tani tue....jejalan je pun x beli ape...sbb dah terlampau panas..kepala pun dah sakit..

last2 skg nie kepala aku yg sakit amat2 dik berpanas td...tue la td yana ajak g alamanda x nak...padan muke ko aida....

sekian saje update ringkas dr aku...hahhaha...


Friday, December 3, 2010

** TeRSePiT PinTu **


Salam dan hai,

hai korang ape kabar sume...moga kalian sume sihat2 belaka hendaknye...cheh2, ape yg tersepit pintu tue oii????

Sebenernya kelmarin aidil telah tersepit pintu di rumah pengasuh, iaitu secara tidak sengaja, dah tentu la x sengaja kan, x kan la sengaja plak...huhu, masa aku ambik dia tue kebetulan ada sorang lagi ibu nak amek anak dia jugak...so saing la aku dgn dia...

aku pelik masa tue, sbb muke pengasuh aidil nie mcm serba salah...(mungkin dia nak ckp masa tue tp ada org lain kan, so mcm x sedap kot) tp aku x da la tanye ape2 kan...mcm biasa la aidil salam mama dia n jalan balik la...

Belum lagi aku sampai rumah, pengasuh aidil sms...katanye mintak call dia balik sbb nak ckp mengenai tangan aidil...aku pun terkejut gak la knpa dgn tgn dia...tanye la aidil, dia kata tersepit..tp aku x tgok lg yg tersepit tue trus call pengasuh.....

Pengasuh mintak maaf sgtt2, atas kejadian tue...

Katanye aidil tgah berdiri kat pintu bilik baby tue....dok jengah baby...aidil kan memg suke baby, harus la dia asik jengah baby jek, pastu baby dah tido so mama pun nak tutup pintu, mama ni x perasan kan aidil dok nyelit kat situ....so terkepit la tgn dia...terperanjat la mama n papa dia...kelam kabut dibuatnye...tgok2 dah ada kesan merah panjang...mama pun sapu la ubat....

x pe la mama bukan sengaja kan aidil...korang tgok la gambar tangan dia yg berbekas tue yea...


Panjang jugak kesan tersepit tue....



Aidil dan aksi2nye...

Okey...stop dulu setakat nie....


Thursday, December 2, 2010

@@JoM TeRaPi MaTa@@


Salam dan hai,

Hai korang...selamat petang sume, hari nie petang baru aku muncul....sbb pagi td dok bt 5S sikit2 kan, kata esok ada odit kan....aku ada jual brooch nie...korang leh la cuci mata, sape2 yg berminat leh la cari aku k...

Sebenarnya ada byk lagi brooch baru...tp aku lupe nak snap gambonyer...huhu..selamat mencuci mata sume....mane yg harga sama tue leh la campur2...











Ok lah...dah dekat nak balik nie...aku nak cau jap lg....bubye....


Wednesday, December 1, 2010

**KiSaH aiDiL**

Salam dan hai,

Semalam aidil telah menunjukkan kemanjaannye..semalam setelah seminggu lebih x ke rumah pengasuh ..mcm biasa la nanges kejap...tp hr nie dah ok balik dah...

Balik dr umah pengasuh semalam dia ok..sampai umah mcm biasa la aku bukak kan tv, pastu bg kaler n buku...dok la menconteng dia...aku pun meneruskan rutin harian aku...dok kat dapo...x lama dok depan tv dia pun g dapo jugak la...mengemas..janji diam..

x lama ayah dia balik...dia pun suke la...x sampai 10 minit aku rasa ayah dia balik then kene keje lagi...dia pun sibuk la nak ikut...so ape lagi melalak la...yg aku pelik x berenti lak tue dia nanges...aku pun dah x tau nak pujuk mcm mane...menguji kesabaran jugak la...SENTAP betul rasa...tp biar la dia melalak pun janji ada depan mata aku kan....kang kalau x da aku lak yg huru hara....

Ok lah, karang sambung k...ada meeting 5S plak....