PENGUMUMAN!!!

Assalamualaikum...

Untuk makluman semua, kami telah berpindah dari
Putrajaya ke Batu Pahat, Johor.

Perniagaan online kami masih beroperasi. Bagi pelanggan yang berada di luar kawasan Batu Pahat, Johor kami juga menyediakan perkhidmatan pos (Citylink) kepada tuan/puan.

Sekian, terima kasih.


Kami menjual barangan baby terpakai seperti baby carrier, car seat,stroller,buggy,baby cot, buaian, walker, playpen dan macam-macam lagi barangan keperluan baby berjenama..Selamat mencuci mata..terima kasih..

Boleh hubungi saya sekiranya berminat: 012-7432382 Aida...(whatsapp / telegram / sms / call)

COD Batu Pahat, Johor
Perkhidmatan penghantaran / pos juga disediakan...(harga tidak termasuk kos penghantaran / pengeposan)...tq

SILA KLIK DI SINI UNTUK MENCARI ITEM YANG MASIH AVAILABLE.....TQ

ABC Design (1) Aidil (4) Ammar (7) Available (11) Baby 1st (2) Baby Ace (1) Baby Carrier (18) baby chair (4) Baby Club (1) Baby Cot (194) Baby One (2) Baby Shield (6) Bassinet (2) Bebe Confort Loola (1) bonbebe (4) Boori Country (1) Britax (3) buaian (18) buggy (8) Capella (12) Car Seat (31) Cars (1) Casatto (1) chicco (2) CHILDCAR (1) Combi (7) cosatto (1) Cosco (2) Creative Baby (1) Eddie Bauer (1) fisher price (3) Freestar by bonbebe (3) Ganen (1) Gelite (1) Gelongsor (2) Geoby (1) Good Baby (1) Graco (1) Grow n Up (2) high chair (2) horse (1) Ibu (1) Ikea (6) Jalan (1) Katil Baby (194) Katil Dewasa (1) Katil Kanak-Kanak (3) Kayu Jati (1) kayu solid (2) kek (1) kerusi (4) kerusi malas (1) Kerusi Set (1) kesihatan (1) Kesihatan Ammar (1) Kraft (1) kuda (2) Latido (3) Lelong (6) Lerado (1) Little Bean (1) Little Tikes (7) Looney Tunes (1) Lucky Baby (9) Maclaren (1) mainan (2) Makanan (1) Mamalove (24) maxi cosi (7) Meja (5) Meja Kopi (1) Meja Makan (1) Meja Santai (1) Moksu (1) Mothercare (8) Mucci (1) peg perego (2) Peg Perego Pliko P3 (1) pengajaran (3) Pengalaman bersalin (2) Perasaan (1) Perkembangan Ammar (2) Playgym (1) Playpen (4) Playskool (7) PUKU (1) Puree (2) Quinny (1) Rocker (3) Rosewood (2) Safe N Sound (2) safety 1st (4) Safety Fits (2) Safety Gate (1) Scooter (1) sekolah (1) Silver Cross (2) Simple Dimple (1) Sofa Bed (1) Sold (344) step 2 (5) stroller (37) Sweet Cherry (2) Table Picnic (1) Taman Botani (1) The First Years (1) Toys (10) van (5) Walker (16) Zoo (1)

Usia anak-anak ku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, December 17, 2010

AnaKku DeMaM LaGi....

Salam dan hai,
Dah 2 hari aku terpaksa EL....aidil diserang demam lagi...
Sangat kesian tgok aidil demam....mcm nak nanges jek aku tgok dia....dia demam sejak Jumaat lagi...yg mcm sebelum nie aku cerita....masa balik dr kg hari tue dia dah ok sikit....so hari Isnin aku anto la umah mama dia....aku anto dgn ubat sekali....

Terperanjat aku masa balik amek dia tue...dia masih demam lagi, mama bg aidil air glukosa...sebab dia x berapa nak minum susu...balik pun dia masih x larat lagi...baring jek...hati aku dah mule risau sbb dah kire lama jugak dia demam kan...

Jd aku n husband pun gigih la bg dia makan ubat...sbb dia adalah seorang yg sgt susah nak makan ubat ok....(mcm ibu....huhu),pegang 2 org pun payah nak masuk....tp nak x nak aidil kene makan ubat....supaya cepat sembuh....punca lambat sembuh mungkin makan ubt x teratur kot....sbb dulu aku penah jumpa pakar kanak-kanak kat KPMC masa aidil demam x baik2 tue...doktor kata punca anak ibu ni x baik2 sebab ubat x masuk btul...

Malam tue...sgt2 sedih tgok dia tdo...aku rasa memg dia x dapat tido la...dengan panasnyer, batuk lagi n hidung plak sumbat....bibir pun pecah sbb panas dalam kan...
Aku pun dok sapu2 air asam kat kepala n badan dia...setiap jam dok cek suhu badan dia...Bile pagi tue aku ingat nak g keje jugak la...sbb dia mcm dah sejuk sikit, aku dah siap mandikan dia....tp laki aku mcm x bagi jek g keje....so aku pun x keje la....dok jaga aidil....siang tue ok sikit la...aku memg x bg dia ubat...memg agak susah kalau aku sensorang nak bg dia ubat....

Dia cakap "ibu nak makan bubur"...aku pun masakkan bubur....dia makan la sikit...susu pun kurang minum...ubat demam dia yg baru tetinggal lak kat kg....so malam tu g cr famasi kat Dengkil....dah tutup la plak....last2 masuk je Klinik Harmoni kat Dengkil tu...tanye dia leh beli ubt x????nasib baik dia kata bole....

Bermula la sesi memegang aidil utk makan ubt....malam tue naik lg panas dia...yg amat2 panas...x henti sapu air kat badan n pale....sampai dia suh bukak baju, suar sume....pagi pun agak panas....lagi sekali aku cuti....pg2 sebelum husband pegi keje kite org bg dia makan ubat dulu....pastu tgahari laki aku balik bagi makan ubt lagi....malam nyer agak ok sikit la,...badan pun x panas dah...cume batuk jek yg agak teruk,...x berenti dia batuk....

Semalam dia nak makan mee...aku masak la, pastu dia br makan sesuap trus x nak dah...sbb bibir dia pedih...yg kering2 tue dia kopek2 kan...sampai darah2 tue....aduiii...sakit aku tgok...

Pagi td ingat nak tinggal dia kat umah...sbb ucu dia ada...tp dia ckp nak g umah mama...so antar umah mama la...harap2 aidil dah baik demam la hari nie....td kol pengasuh, dia kata aidil tido...masih letih lagi....terperanjat pg td mama tgok aidil sbb sgt2 susut....dah 6 hari aku rasa dia x makan nasi....


Sgt2 kesian tgok muke aidil masa demam nie...tue dia tgah belasah makan kismis...2 je la yg dia lalu makan...mata sgt2 kuyu....rindukan mulut dia yg byk tue....cepat sembuh sayanggggg............


No comments:

Post a Comment