Kami menjual barangan baby terpakai seperti baby carrier, car seat,stroller,buggy,baby cot, buaian, walker, playpen dan macam-macam lagi barangan keperluan baby berjenama..Selamat mencuci mata..terima kasih..

Boleh hubungi saya sekiranya berminat: 012-7432382 Aida...(whatsapp / telegram / sms / call)

COD Batu Pahat, Johor
Perkhidmatan penghantaran / pos juga disediakan...(harga tidak termasuk kos penghantaran / pengeposan)...tq

SILA KLIK DI SINI UNTUK MENCARI ITEM YANG MASIH AVAILABLE.....TQ

ABC Design (1) Aidil (4) Ammar (7) Available (10) Baby 1st (2) Baby Ace (1) Baby Carrier (18) baby chair (4) Baby Club (1) Baby Cot (192) Baby One (2) Baby Shield (6) Bassinet (2) Bebe Confort Loola (1) bonbebe (4) Boori Country (1) Britax (3) buaian (18) buggy (8) Capella (12) Car Seat (31) Cars (1) Casatto (1) chicco (2) CHILDCAR (1) Combi (7) cosatto (1) Cosco (2) Creative Baby (1) Eddie Bauer (1) fisher price (3) Freestar by bonbebe (3) Ganen (1) Gelite (1) Gelongsor (2) Geoby (1) Good Baby (1) Graco (1) Grow n Up (2) high chair (2) horse (1) Ibu (1) Ikea (6) Jalan (1) Katil Baby (192) Katil Dewasa (1) Katil Kanak-Kanak (3) Kayu Jati (1) kayu solid (2) kek (1) kerusi (4) kerusi malas (1) Kerusi Set (1) kesihatan (1) Kesihatan Ammar (1) Kraft (1) kuda (2) Latido (3) Lelong (6) Lerado (1) Little Bean (1) Little Tikes (7) Looney Tunes (1) Lucky Baby (9) Maclaren (1) mainan (2) Makanan (1) Mamalove (24) maxi cosi (7) Meja (5) Meja Kopi (1) Meja Makan (1) Meja Santai (1) Moksu (1) Mothercare (8) Mucci (1) peg perego (2) Peg Perego Pliko P3 (1) pengajaran (3) Pengalaman bersalin (2) Perasaan (1) Perkembangan Ammar (2) Playgym (1) Playpen (4) Playskool (7) PUKU (1) Puree (2) Quinny (1) Rocker (3) Rosewood (2) Safe N Sound (2) safety 1st (4) Safety Fits (2) Safety Gate (1) Scooter (1) sekolah (1) Silver Cross (2) Simple Dimple (1) Sofa Bed (1) Sold (343) step 2 (5) stroller (37) Sweet Cherry (2) Table Picnic (1) Taman Botani (1) The First Years (1) Toys (10) van (5) Walker (16) Zoo (1)

Usia anak-anak ku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Friday, December 31, 2010

Selamat Tahun Baru 2011

Salam dan hai,

Hai korang sume....kite berjumpa lagi di tahun baru yea....selamat bercuti sume....
di kesempatan nie aku nak ucapkan selamat tahun baru 2011....

Ape azam korang sume?????




HooReYYY........

ESOK CUTI......

Salam dan hai,

Korang tgok ke bola semalam???aku sudah semestinye tgok la kan....dah laki aku pun suke tgok...aku pun join la, kalau Malaysia yang main harus la tgok.....

Tahniah pada pasukan Malaysia kerana telah menjadi juara baru Piala Suzuki AFF....
Dia org dah mambawa kemenangan so kite org pun dapatla cuti peristiwa esok....huhu...
seronoknyer.........

Apa plan esok???huhu....
esok nak jaga baby amirah....sbb ibu dia nak antar abg g daftar kat sekolah.........
nak gomol2 baby miera........

x sabarnyer.......


Thursday, December 30, 2010

SaKiT KePaLa....


Salam dan hai,

Aku kan lepas keracunan ni...mcm x berapa nak sedap badan la...nape erk????
Makan pun x sedap, pale pun sakit...adoiii...sangat2 x selesa la....laki aku pun sama jugak...sume x sedap badan...

Semalam aku x masak pun...sume x lalu nak makan, huhu...kesian kan kami....mcm nak keluar balik pun ada...huhu...tahan kan je la...

Ya Allah, kau berikanla kesihatan pada keluarga kami....aminn....


Wednesday, December 29, 2010

** KisaH KeRaCuNaN **

Salam dan hai,

Al kisahnye semalam aku MC...huhu..sgt2 x larat okey..setelah kami satu rumah diserang keracunan makanan...yg kesian nye bukan kami jek stu rumah kene, anak buah aku yang kat bangi pun kene jugak...kesian danial..

Malam minggu hari tue...kite org makan luar, sbb aku mcm malas nak masak sbb siang tue dah penat g kenduri kawen n layan anak2 buah,...aidil suke abg2 dia dtg umah...

kite org pun makan la kat bangi...kite org ni selalu makan kat kedai tue...mee gorg dia sedap jugak la...tue yg husband aku sibuk nak makan kat situ....siap dalam kete dah ckp nak makan 2 pinggan,

so, sampai sana terus order la mee gorg 3...sekali dtg mee gorg amek ko...satu pinggan tu penuh2 x mcm biasa pun....dah tue colour dia gelap sgt...memg bermandikan kicap la...tp aku x snap gambo pun...rasa dia memg hampeh la..aku dah mule nak hangin la ape lagi....

sume cuit sikit2 jek...pastu laki aku pun dah x bole nak makan...aku pun ckp la ngan org kedai tue...tolg bungkus makanan nie...x bole nak makan, mee gorg ape mcm nie...byk sangat kicap n masin lak tue....

aku tanye dia tukang masak lain ke????dia kata x la kak sama jek...aku ckp bukan x penah makan sini...selalu makan sini, apasal mee goreng jd mcm nie...minah indon ni diam jek....gerammm aku...ingat ke nak ganti mee gorg lain...aku ckp ngan dia mcm mane nak makan kalau mcm nie mee gorg nye....langsung x bole bla...

dia pun diam je sambil bungkus mee tue...aku dah ckp satukan jek...dia bole bt sampai 3 bungkus..nak je aku sepak...gerammm betul la..

aku pun singgah la umah akak aku...bawak la mee tue..kot2 la kalau dia nak ote2 ke kan, pastu dia pun makan, anak dia pun makan gak...ar amek ko sume keracunan la ape lagi...

lagi la heram aku dengo....sian kat aidil, ngadu2 sakit perut...pastu muntah2,,,pastu ayah n ibu lak yg trerlepek...semalam aidil dah ok....so x da sape la layan dia...dia main ler sesorang...membebel sensoranag..aku pun dah tetido tido...x larat nak bt pape....sampai kan aku x masak ape2 pun...aku memg x lalu makan....tp aku lupe yg aidil tue x makan...adoiiii anak2 sian kamu....

dia dah pegi dapo sibuk nak bubur2..aku siap marah lagi sbb aku x larat kan...tp last2 aku masakkan jugak....tgok dia makan sedih lak sbb aku dah marah2 dia kan....sori yea sayang....ibu btul2 x larat....

hari nie mcm dah ok sikit la....ada rasa sakit perut sikit2 jek...harap2 ok kan, tp mulut masih rasa payau...ish x lalu makan, tp perut lapar...


Saturday, December 25, 2010

""BiSinG!!!!""


Salam dan hai,


Selamat ptg Jumaat sume...

Adoii aku tension tul la...ada lak yg memekak nie....Semalam aku dah sound...
hari nie dia main lagi...ko nak main2 balik la umah....semak telinga aku nie...

Terkinje kinje kat sini....letih aku tgok...menggangu ketenteraman aku tul...



Friday, December 24, 2010

ceKuR @ KenCuR


Salam dan hai,

Selamat pagi sume....hari ni tetibe jek pepagi aku dah rasa nak update blog..hehehe..
tapi sebenarnya cite nie dah lama...terlupa nak story...

Korang tau x kencur????aku rasa korang x tau kot....mane yg org jawa tue mungkin tau la....tapi cekur korang tau kot...sama je kencur ngan cekur tue....

Aku dah lama teringin nak makan kencur tue...tp kat sini payah la nak cari cekur...huhu...tp hari tue aku balik kg, aku sudah borong itu cekur....tp baru sekali aku masak.....mcm x sama ngan mak aku masak la...mak msk sgt sedap....

Aku masak biasa2 je la...laki aku kata terlebih cekur...letak byk sgt....huhu...
nie aku ada snap ikan pari masak cekur yg aku masak hari tue......zassss.......




p/s : aku rasa dah muak lak makan ikan pari....ada lagi dalam peti tue...ntah bile nak masak....abg nak ke makan ikan pari tue lagi??????muak ler.....


Thursday, December 23, 2010

Al-Fatihah..

Salam dan hai,

Malam tadi aku dikejutkan dengan satu panggilan daripada kakak sulung aku,agak terkejut jugak la sbb setau aku skg nie dia berada di kampung di Muar..dalam kepala ni pk ntah mcm2 la....
Lepas tue dah la kat kg tue x berapa ada line...jadi asik putus2 je la....aku pun dok tepon dia x dapat2...risau jgn ckp la...dah la dah dekat kul 12.00 am kan...

Last2 kak long sms....dia kata
"dik ijal kak lilik meninggal".......innalillah.....aku malas dah nak sms2 nie lambat, aku try gak call..last2 dapat gak, (ijal ni anak kak lilik, jiran depan umah aku, kak lilik ni tukang urut, masa aku besalin dia yg urut)

Kak long pun cerita la ape yg berlaku..dia kata pas magrib semalam, a din (org kg aku) dtg umah dgn kelam kabutnye...dia kata ijal pengantin meninggal....sume org pun terkejut la...dia baru je 3 hari bernikah then minggu nie adalah kenduri kat umah dia plak...

Kisahnye mcm ni, ape yg aku tau la...dia tgah nak pasang lampu kat belakang...sbb nak rebus telor pindang..kan malam kan, jd dia nak pasang lampu bg terang la....mungkin tgah dia nak pasang2 dia kene elektrik...trus disahkan meninggal oleh abgnye sendiri..sbb abg dia doktor...(lebih kurg mcm tu la akak aku cite)...

Tapi...still lagi bawak g hospital...utk siasatan lanjut kot....masa akak aku g tgok dia kata isteri dia x sampai lagi...tapi dah pengsan kat umah...mau x pengsan kan baru 3 hari jadi isteri dia....mak dia pun dah lembik dah...yea la kan tgah bt persiapan utk kenduri kan...(berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul kan)


Begitu la lebih kurg ceriatanye.....AL-FATIHAH....
TAKZIAH untuk keluarga mangsa....semoga tabah menghadapi ujian ini.....

p/s : arwah nie bole dikatakan rakan sepermainan aku jugak la...dulu kite org selalu main badminton depan umah dia....dia 2 tahun lebih tua dari aku...


Tuesday, December 21, 2010

**HuJunG MinGGu KaMi**

Salam dan hai,

Selamat pagi Isnin sume....kemalasan nak g keje sbb dah tersedap cuti 2 hari..huhu..minggu nie aku x main badminton sbb dah lambat booking....huhu..

Jd...x da aktiviti yg di buat...hari Sabtu tue kami ke Bangi...tgok budak tecik nie...tp dia tido la plak...sempat la aku gomol2 jap, dia dah pandai ketawa bile di agah....so cuteee........


Aidil suke usik pipi dia n cium2 dia....pp sangat tembam, mcm abg dia dulu...huhu..debab...

Lepas tu kami hantar pak ucu g Bukit Jalil...sbb dia dah nak balik kampung....lepas dia dah naik bus kami pun balik la....pastu x da bt ape dah....tgahari aku x masak pun, laki aku makan karipap je...dia nie anto karipap...dia siap dah pesan suh bt byk2 simpan dalam peti...huhu....asal aku bt je...mesti kejap je dah abis, dia x payah makan nasi pun x pe..janji ada karipap...

So petang la baru masak..ptg tue aku masak tom yam campur....tue pun dia x nak makan nasi sbb dah kenyang makan karipap, so bt la bihun tom yam....huhu...

Hari Ahad plak...x da g mane2 pun...dok umah je....aku bt sarapan pisg gorg n karipap utk laki aku....habis dah stok karipap....sarap pun dah lambat, sbb bangun lambat...hahahah...syok tido cuti2 nie....

Kite org makan tgahari pun dah pukul 2.30 ptg....kali nie laki aku lak masak...dia masak daging masak sos n aku gorg ayam...tue jek, x da sayur2 pun...petang pun laki aku masak gak...dia masak bihun goreng...aku tukang makan jek....tq abg....lain kali bole masak lagi....

Gambar bawah nie je yg sempat aku snap...

Puding Cocktail ni aku bt masa Jumaat malam....simpan dalam peti bg sejukkk..hr sabtu baru makan...sejuk2 lagi sodap....huhu



Ini adalah breakfast utk hari sabtu....karipap n cekodok....asik2 karipap jek, dah kata laki aku suke makan karipap kan, haruslah bt kan karipap utk dia.....


Saturday, December 18, 2010

**alhamdulillah**

aidil sudah pun semakin sihat.......

Salam dah hai,

Hati aku dah mula senang sikit bile tgok aidil dah nak main2 n dah bole tido malam.....dan yg penting badan dia dah x panas.....syukur.....




Wajah ceria aidil setelah baik dari demam,.....agak susut berat badannyer.....



Macam mana peace tue??????????
Malam tadi dia dah mule nak makan.....seronok sgt2.....


Friday, December 17, 2010

AnaKku DeMaM LaGi....

Salam dan hai,
Dah 2 hari aku terpaksa EL....aidil diserang demam lagi...
Sangat kesian tgok aidil demam....mcm nak nanges jek aku tgok dia....dia demam sejak Jumaat lagi...yg mcm sebelum nie aku cerita....masa balik dr kg hari tue dia dah ok sikit....so hari Isnin aku anto la umah mama dia....aku anto dgn ubat sekali....

Terperanjat aku masa balik amek dia tue...dia masih demam lagi, mama bg aidil air glukosa...sebab dia x berapa nak minum susu...balik pun dia masih x larat lagi...baring jek...hati aku dah mule risau sbb dah kire lama jugak dia demam kan...

Jd aku n husband pun gigih la bg dia makan ubat...sbb dia adalah seorang yg sgt susah nak makan ubat ok....(mcm ibu....huhu),pegang 2 org pun payah nak masuk....tp nak x nak aidil kene makan ubat....supaya cepat sembuh....punca lambat sembuh mungkin makan ubt x teratur kot....sbb dulu aku penah jumpa pakar kanak-kanak kat KPMC masa aidil demam x baik2 tue...doktor kata punca anak ibu ni x baik2 sebab ubat x masuk btul...

Malam tue...sgt2 sedih tgok dia tdo...aku rasa memg dia x dapat tido la...dengan panasnyer, batuk lagi n hidung plak sumbat....bibir pun pecah sbb panas dalam kan...
Aku pun dok sapu2 air asam kat kepala n badan dia...setiap jam dok cek suhu badan dia...Bile pagi tue aku ingat nak g keje jugak la...sbb dia mcm dah sejuk sikit, aku dah siap mandikan dia....tp laki aku mcm x bagi jek g keje....so aku pun x keje la....dok jaga aidil....siang tue ok sikit la...aku memg x bg dia ubat...memg agak susah kalau aku sensorang nak bg dia ubat....

Dia cakap "ibu nak makan bubur"...aku pun masakkan bubur....dia makan la sikit...susu pun kurang minum...ubat demam dia yg baru tetinggal lak kat kg....so malam tu g cr famasi kat Dengkil....dah tutup la plak....last2 masuk je Klinik Harmoni kat Dengkil tu...tanye dia leh beli ubt x????nasib baik dia kata bole....

Bermula la sesi memegang aidil utk makan ubt....malam tue naik lg panas dia...yg amat2 panas...x henti sapu air kat badan n pale....sampai dia suh bukak baju, suar sume....pagi pun agak panas....lagi sekali aku cuti....pg2 sebelum husband pegi keje kite org bg dia makan ubat dulu....pastu tgahari laki aku balik bagi makan ubt lagi....malam nyer agak ok sikit la,...badan pun x panas dah...cume batuk jek yg agak teruk,...x berenti dia batuk....

Semalam dia nak makan mee...aku masak la, pastu dia br makan sesuap trus x nak dah...sbb bibir dia pedih...yg kering2 tue dia kopek2 kan...sampai darah2 tue....aduiii...sakit aku tgok...

Pagi td ingat nak tinggal dia kat umah...sbb ucu dia ada...tp dia ckp nak g umah mama...so antar umah mama la...harap2 aidil dah baik demam la hari nie....td kol pengasuh, dia kata aidil tido...masih letih lagi....terperanjat pg td mama tgok aidil sbb sgt2 susut....dah 6 hari aku rasa dia x makan nasi....


Sgt2 kesian tgok muke aidil masa demam nie...tue dia tgah belasah makan kismis...2 je la yg dia lalu makan...mata sgt2 kuyu....rindukan mulut dia yg byk tue....cepat sembuh sayanggggg............


Tuesday, December 14, 2010

DeMaM....


Salam dan hai,

Siapakah gerangannye yang demam tue????siapa lagi kalau bukan anak kesayangan ku ini....
.
.
.
.





Masa hari Jumaat hari tue, mcm biasa la ptg aku amek aidil...alih2 pengasuh kata aidil tgah tido, x nak makan sume....demam rupenye...pengasuh pun x call aku, mungkin sbb aidil x meragam kot....kalau korang nak tau aidil nie kalau demam dia diam jek...x pun dia tdo....x mcm aku kalau demam nak merengek jek...hahahah....

Jadi, terpaksa la aku dukung dia sampai umah....huhu...sampai umah dia sambung balik tido, badan semakin panas, aku cek dah 39 darjah celcius....mane ntah simbolnye...hahaha..trus cr2 ubat demam, nasib ada lagi sikit dalam peti...malam tue kite org nak balik kg, ingat nak balik kang baru g klinik...tp tgok mcm dah sejuk sikit so x pegi la...

Sampai kg, aku tgok dia larat lagi duduk sbb ada kucing kan...dia gagahkan jugak,,,malam plak dia semakin panas..apa lagi mak mertua aku pun letak air atas pale la sume...tido la kite org 4 org atas katil...hahahah...sempit ko,

Siang tue pun x sejuk lg...aaku mandikan, sejuk la sikit...pastu trus bawak g klinik...amek ko suhu 39.7, doc kata bahaya nie takut kene sawan....dia suh pakai singlet atau pun x pakai baju...n trus suh mandi....doc suh makan ubat kat klinik jugak...takut makin panas kang otw balik...dia pesan byk kali suh mandikan dr kaki ke atas....

Sampai umah trus kasi mandi...n trus x pakai baju....pakai pampes jek, doc kata x pe biar dia menggigil...nampak dia ok sikit dah...sbb dia dah nak ikut g jalan, kalau x dia x nak, x heran pun sape kuar...tgok aidil sempat lagi tgok angah n ayah g mancing udang...heheehe...nie muke baru nak baik demam...

*
*
*
*
*



Sian anak ibu, kuyu je mata dia...hari nie masih ada demam sikit2 n batu plak....tapi aku anto je umah pengasuh...tadi call aidil tgah tido...pengasuh kata kalau aidil semakin demam dia akan call aku....





Tgok ayah pancing udang,....dah bape hari asik makan udang jek...muke aku pun dah gatal yg amat...huhu...mak mertua aku kata bt ubat....


p/s : semoga aidil cepat sembuh yea sayang....



Saturday, December 11, 2010

**TQ**

Salam dan hai,

Salam pagi Jumaat sume...moga berbahgia di pagi Jumaat...

Rentetan dari kisah semalam....tq to aidil sbb hari nie aidil sudah menyenangkan ibu...malam td dalam kul 10, kite org dah ajak dia tido...mule2 tido kat depan tv...alih2 dia batuk2 n muntah plak....so aku bawak masuk bilik terus la...

Dia x nak tido bilik dia....nak tido kat bilik ibu n ayah....so aku bawak je la tido kat bilik aku....bile dia dah tido tue aku pun suh husband angkat masuk bilik dia sendiri,,,....

aku pun terus tido, sbb rasa letih sgt semalam....ntah dalam pukul brape dia terjaga n mcm biasa la menyelit kat katil aku...huhu...

pastu pagi2 aku dah kejut dia nak bagi mandi sbb x nak jadi mcm semalam....huhu..mula2 liat jugak dia nak bgn..pastu aku dukung je trus g bilik air...amek ko...aku trus mandikan dia...melalak la kejap....pastu pujuk2 sikit ok dah....dah siap pakai baju sume dia baring semula...aku biar je la, bg can ibu siap...

sambil aku siap tue aku ckp la g amek menan ape nak bawak g umah mama...kalau x gtu kang dia x bgn...x lama pastu dia pun bgn n kacau2 aku siap pastu amek menan...dah siap2 menan dalam plastik dia pun terus bawak...

BAGUS....hari nie dia x mintak dukung...huhu..laki aku turun kat parking pun dia x kisah hr nie....so aku je yg antar dia td...sampai umah mama pun dia ok....

TQ sgt2 sbb menyenangkan hati ibu kan....MUAHHHH....sayang kamu....


Friday, December 10, 2010

KaDanG-KaDanG MenGuJi KesaBaRaN....


Salam dan hai,

Tahap kesabaranku di uji lagi....

Dah 2 hari aku x pegi keje sekali ngan husband aku....sbb ada yg dia g awal n ada yg lewat sikit...

so, bermakna aku ber2 sahaja dengan anak kesayangan aku tue...semalam dia tgah tido lagi masa nak g umah mama dia...so aku kejut la...dengan harapan dia jalan sendiri, jd x payah la aku dukung....

huh, tp hampa apabila dia menunjukkan perangai then x mau jalan....mintak aku dukung, adoiii pengsan ibu, sayang,...

aku pun pujuk2 dia supaya pakai selipar tue...aku pakaikan dia bukak balik...tension gak lelama....last2 aku masih bole sabar lagi kan...aku dukung dia sampai umah pengasuh...langsung x nak jalan sendiri....menggigil tangan aku dukung sampai 11kg tue....

Hari nie plak....laki aku g lambat sikit, jadi aku kene antar aidil jugak la...mcm biasa dia x nak jalan jugak...aku pujuk2 dia jalan la sikit sampai kat lif tue...pastu dia bole bukak kasut n baring kat lantai tue...hangin x????aku memg sgt2 hangin masa tue....aku heret dia ke rumah semula...panggil ayah dia...aku memg dah x da hati nak antar, geram sgt2...

ayah pujuk2 pun x jalan jugak....last2 si ayah pun antar dia sekali dgn kain pelekat tue...aku serius memg x larat....

ayah kata aidil kene tido awal malam nie...seawal jam 9 malam....amek ko, x da can la nak merepek2 sampai kul 12 malam....esok kejut dia pagi2 n bagi mandi, biar dia segar sikit n jalan sendiri g umah mama.....sesungguhnya memg sgt2 menguji kesabaran aku....aku dah x sabar tue aku heret jek dia....so sori la nak dukung yea sayang...kamu tue dah besar panjang.....

Nie la wajah budak yg sgt2 manja skg nie.....



Dia sibuk suh amek gambar coklat tue....

Ya Allah kau tabahkan la hati hambamu ini...kau jadikan la aku seorang ibu yg sabar...aminn....



Saturday, December 4, 2010

BRaNDeD SaLe, CYBeRJaYa...

Salam dan hai,

Selamat petang Jumaat....korang g mane rehat lama td???
Kisahnye aku g Branded Sale kat Cyberjaya tue...hahaha...sgt2 la membosankan,
kata Branded Sale....tp mcm ntah ape2 jek aku tgok..huhu
x memikat hati aku langsung....

last2 kan aku beli jug air n bakul sampah kecik...hahah..buat ada2, drpd x beli pape kan...mcm x da benda lain kan nak beli...memg x da pun..dgn panas lagi, memg x berbaloi la pegi...

lepas drpd tue balik singgah kat pasar tani...beli2 makanan jek, x larat dah aku rasa...nak masuk econ cepat2...

pastu g pulak jualan ape ntah..kat tapak pasar tani tue....jejalan je pun x beli ape...sbb dah terlampau panas..kepala pun dah sakit..

last2 skg nie kepala aku yg sakit amat2 dik berpanas td...tue la td yana ajak g alamanda x nak...padan muke ko aida....

sekian saje update ringkas dr aku...hahhaha...


Friday, December 3, 2010

** TeRSePiT PinTu **


Salam dan hai,

hai korang ape kabar sume...moga kalian sume sihat2 belaka hendaknye...cheh2, ape yg tersepit pintu tue oii????

Sebenernya kelmarin aidil telah tersepit pintu di rumah pengasuh, iaitu secara tidak sengaja, dah tentu la x sengaja kan, x kan la sengaja plak...huhu, masa aku ambik dia tue kebetulan ada sorang lagi ibu nak amek anak dia jugak...so saing la aku dgn dia...

aku pelik masa tue, sbb muke pengasuh aidil nie mcm serba salah...(mungkin dia nak ckp masa tue tp ada org lain kan, so mcm x sedap kot) tp aku x da la tanye ape2 kan...mcm biasa la aidil salam mama dia n jalan balik la...

Belum lagi aku sampai rumah, pengasuh aidil sms...katanye mintak call dia balik sbb nak ckp mengenai tangan aidil...aku pun terkejut gak la knpa dgn tgn dia...tanye la aidil, dia kata tersepit..tp aku x tgok lg yg tersepit tue trus call pengasuh.....

Pengasuh mintak maaf sgtt2, atas kejadian tue...

Katanye aidil tgah berdiri kat pintu bilik baby tue....dok jengah baby...aidil kan memg suke baby, harus la dia asik jengah baby jek, pastu baby dah tido so mama pun nak tutup pintu, mama ni x perasan kan aidil dok nyelit kat situ....so terkepit la tgn dia...terperanjat la mama n papa dia...kelam kabut dibuatnye...tgok2 dah ada kesan merah panjang...mama pun sapu la ubat....

x pe la mama bukan sengaja kan aidil...korang tgok la gambar tangan dia yg berbekas tue yea...


Panjang jugak kesan tersepit tue....



Aidil dan aksi2nye...

Okey...stop dulu setakat nie....


Thursday, December 2, 2010

@@JoM TeRaPi MaTa@@


Salam dan hai,

Hai korang...selamat petang sume, hari nie petang baru aku muncul....sbb pagi td dok bt 5S sikit2 kan, kata esok ada odit kan....aku ada jual brooch nie...korang leh la cuci mata, sape2 yg berminat leh la cari aku k...

Sebenarnya ada byk lagi brooch baru...tp aku lupe nak snap gambonyer...huhu..selamat mencuci mata sume....mane yg harga sama tue leh la campur2...











Ok lah...dah dekat nak balik nie...aku nak cau jap lg....bubye....


Wednesday, December 1, 2010

**KiSaH aiDiL**

Salam dan hai,

Semalam aidil telah menunjukkan kemanjaannye..semalam setelah seminggu lebih x ke rumah pengasuh ..mcm biasa la nanges kejap...tp hr nie dah ok balik dah...

Balik dr umah pengasuh semalam dia ok..sampai umah mcm biasa la aku bukak kan tv, pastu bg kaler n buku...dok la menconteng dia...aku pun meneruskan rutin harian aku...dok kat dapo...x lama dok depan tv dia pun g dapo jugak la...mengemas..janji diam..

x lama ayah dia balik...dia pun suke la...x sampai 10 minit aku rasa ayah dia balik then kene keje lagi...dia pun sibuk la nak ikut...so ape lagi melalak la...yg aku pelik x berenti lak tue dia nanges...aku pun dah x tau nak pujuk mcm mane...menguji kesabaran jugak la...SENTAP betul rasa...tp biar la dia melalak pun janji ada depan mata aku kan....kang kalau x da aku lak yg huru hara....

Ok lah, karang sambung k...ada meeting 5S plak....


Tuesday, November 30, 2010

YanG Di TunGGu TunGGu,,...

Salam dan hai,

Perassaan aku sgt2 gembira skg nie...walaupun ngantuk yg teramat sgt...
gembira sbb anak kesayangan aku tue dah balik ke Putrajaya semula.....balik kang leh dok melayan dia...kalau dia x da naik gile aku dibuatnyer...

Hari nie aku pegi keje dengan ngantuk2 sekali...pagi td kul 3 pagi baru sampai Putrajaya...kepala pun sakit dah nie..x cukup tdo..huhu

Balik kg kali nie...x da byk keluar pun...byk menghabiskan masa di rumah sahaja...semalam g cari ikan segar...huhu...seronok dapat ikan baru naik...biasa kat sini nie ikan dah lama-lama kan...semalam jugak terus siang ikan tue...senang kan terus masuk peti jek sampai Putrajaya...Antara ikan yg dibeli ikan pari tuke, kerisi, cencaru, timah, selar, kembong n ikan duri....

ikan duri tu mak mertua aku masak asam pedas..yg lain sume aku bawak balik Putrajaya,...aku rasa sampai aku nak balik kg semula pun ikan2 tue mesti ada lagi....tamak btul la ko nie aida....bukan aku yg tamak..tp aku tgok laki aku yg dok sakan memilih2 ikan...aku x pun,...

Ada sesapa tau x kat Putrajaya nie kat mane ada jual cekur????

k lah aku pun malas dah nak cite panjang2...dah la keluar tajuk nie...huhu...nampaknyer tahap kemalasan aku nak mengupdate hari ni mengatasi segala-galanyer...huhu

Friday, November 26, 2010

1 HaRi LaGi!!!!

Salam dan hai,

Untuk pengetahuan korang aku x jadi nak amek aidil malam tadi, atas sebab2 tertentu:-

1) Sebab laki aku balik pun dah pas maghrib,
2) Angah dia nak datang sini hr jumaat nie...so dia akan bawak aidil sekali....yea2...tu yg kene tahan sehari lagi OK...

So, malam td aku kuar la ngan laki aku g Bangi, g umah kakak aku, g makan n beli barang2 sikit,...huh

Sabarla wahai ibu........


Thursday, November 25, 2010

HaTi BeRBuNGa RiaNG

Salam dan hai,

Hari nie aku rasa stress sgt2...sbb ape lg kan??? mcm biasa la sbb aidil x da...
tapi bile dah ptg nie...

aku dapat sedikit berita gembira...tp pun x pasti lagi

Laki aku kata nak amek aidil malam nie...tp pun x pasti lagi,
kalau balik cam biasa leh la kejar amek aidil...kalau balik dah malam x dan la...
x sempat la plak kan...

Doa2 la ayah sampai awal..leh amek kamu yea sayang,,
ibu rindu kamu sgt2 nie...rasa mcm dah x mampu lg nak ckp dalam tepon...
sbb aku dah x bole ckp lagi dah....dengar suara dia je aku dah x bole ckp...
dah x tau nak control mcm mane...

Ok lah...waktu balik pun dah nak sampai...babay sume...


Wednesday, November 24, 2010

**PeRaSaaNKu....


sangat runsing n gudah gulana ketika ini.....

Salam dah hai,

sbb ape ??? sbb anak kesayangan aku masih jauh di mata.............
sangat2 rindu....mcm dah x bole nak tahan....
mood sume dah hampir2 x da dah nie...
sob..sob..sob...

x bole nak taip panjang2...perasaan sedih sedang menyelubungi ku....gambar saje la yg ku tatap hari2...hati seorang ibu, memg mcm nie agaknyer kan...x pe, lepas ni aku x akan lepaskan dia balik ke kg lelama...








Rindu, rindu, rindu & rindu kamu sayang.....



Tuesday, November 23, 2010

CeRiTa HuJuNG MinGGu LaGi...


Salam dan hai,

Hujung minggu kali nie..tinggal la kami berdua suami & isteri...kerana anak kesayangan kami masih berada di kampung...sob..sob..sob..:(,ingat minggu lepas nak balik nak amek dia tapi...husband aku balik lambat hari jumaat tue...jd dia kata x payah la balik, kalau nak balik lebih baik balik awal....

Hari Jumaat malam tue..ingat nak g makan KFC yg baru bukak kat Dengkil tue...tapi laki aku kata dia lapar plak..nak makan nasi, so x jadi la...kite org makan kat area2 depan taman rumah kak ida tue (Taman Desa Saujana kalau x silap)....

Lepas tu hari Sabtu tue...awal pagi aku dah bangun, husband aku pun sama..kite org x tido balik pun...laki aku bancuh tepung nak bt jemput2...aku tukang goreng kan, sbb dia bancuh lembut sikit..hehehehe...makan la kami laki bini...lagi sekali teringat aidil sbb dia suke jemput2....(setiap masa la ingat kat dia)...

Dalam kul 10.30 tu kite org pun kuar la, agak bosan dok umah bile x da aidil...pegi ke econsave Bangi, beli brg2 dapo yg dah habis n belanja kan utk kakak aku yg dalam pantang tue....dalam kul 2 baru sampai umah...trus siang lauk pauk yg dibeli....pastu rebus kerang, masing2 x lapo lg so makan la kerang n sambal kicap jek...

Rehat2 sambil tgok tv & tertidur...ape lagi tido la sampai pening...huhu...bangun ptg baru masak, dah rasa kebulur dah...aku masak simple jek...asam pedas ikan pari n kacang buncis+sotong+soon+telo....itu saje la...

Malam plak aku ajak laki aku kuar lagi...sbb rasa nak buat agar2 laici tue...aidil x da nie mcm byk masa sgt..tue yg bosan tue....balik jek trus bt, tp laici tu aku siat2 jek..takut nak blender kang pedas lak...tapi td baru tanye kak zan...dia kata x pedas la...jadinye mcm x berapa nak jadi la...laici tue dok bhgan bawah jek...hehehe...

Hari ahad pulak...dok je la menanggok kat umah, aku x bt sarapan..terus masak tgahari awal...menu sama jugak asam pedas ikan pari, kangkung gorg belacan & telo dadar...x selera nak makan...ingat aidil aje...Ptg pulak laki aku masak sambal sotong...huhu..pas masak kuar dulu amek angin...balik baru makan...

Malam plak laki aku kata nak makan karipap...tp kentang tinggal sebiji, nak g kedai malas lak...last2 bt je la karipap sardin...yg ni br teringat nak snap gambo... Layan la gambar karipap ni yea......



Doh & intinye,....



Karipap yg belum digoreng...



Sedang dalam proses menggoreng....



Ok...siap dah...simple aje...



Karipap sardin & nescafe panas....minum malam kami....

Ok lah..sampai di sini sahaja cerita hujung minggu kali nie....perasaan aku skg tidak keruan...merindui mu sayang.....semoga kamu baik2 saje yea di kampung....


Saturday, November 20, 2010

PeTaNG JuMaaT YG SunYi....


Salam dan hai,


aku dah kebosanan nie, terasa sgtt2 sunyi kat opis nie....tinggal aku je sorang2 kat Admin nie...hhuuhu...nak g melepak kang, x da org nak angkat tepon, x da org nak terima surat...adoiii...wahai PAP mane kamu pergi...dr td x masuk2....

dah la malam td pun dok umah sensorang...huh bukan main sunyi lagi bile si aidil x da kat umah...bile la nak pi amek dia nie...laki aku x tau la kene keje ke x sabtu ahad nie...kalau keje alamat x amek la si aidil tue..sedihhhh.....

Rehat tadi kiteorg g umah kak zan....makan laksa, kuih bakar, agar-agar laici ngan air oren...huh..alhamdulillah kenyang..sampai skg masih kenyang lagi....walaupun kami pergi ke Bukit Changgang TAPII....kami x lewat masuk opis tau....jgn ingat kami g jauh sikit tue kami masuk lewat....pukul 2.40 kami dah sampai....huhu...kuar pun x da la awal sgt...dalam kul 12 mcm tue la...TQ yea kak zan menghidangkan makanan td tue....

Ok lah, aku pun dah lari tajuk nie..huhu...sunyi tetap sunyi, sume org curi tulang...mengambil kesempatan ketika ketiadaan bos,....hah..


**ScOTT's EmULSiON**


Salam dan hai,

Hai korang...selamat pagi Jumaat sume, cite nie sebenarnya lama dah nak cite, tp masa x mengizinkan...huhu...minggu lepas aku g alamanda ngan Rina, member yg aku kenal masa kursus Bina Insan, aku senang berkawan ngan dia, sbb dia jenis x kisah...br beberapa hari kite org jumpa tp bole rapat...harap2 persahabatan kite akan berkekalan yea Rina....

Saje je g makan kat alamanda hr tue, bukan nak beli ape pun, tp masuk jugak la kat carefour....kalau dah masuk tu maknanyer ada la brg yg akan dibeli....
Pusing2 la cari SCOOT'S EMULSION....sbb aidil punye dah nak abes...jumpa la yg kecik RM 6.50, tp perasa original x da perasa oren....so aku x amek la, nak amek yg besar tp RM 13.90...mcm mahal sikit la...

so aku pun x beli ape2 la...otw nak g parking tu jumpa WATSON...aku pun masuk la nak cari scoot's tue, alih2 nampak la yg kecik perisa oren...harga pun sama mcm kat care4, so amek la....pusing2 nampak plak yg besar RM 10.90 ok...jauh beza ngan kat care4...pastu siap ada free gift lagi tau korang...huhu...dapat beg gambar harimau...sonok la aidil...




aidil panggil nie OREN..sbb nampak gambar buah orange tue kan....



Ok...yg gambar harimau tue ialah hadiah tue....comel kan.....
Aidil semenjak makan scoot's ni alhamdulillah la kurg kene jangkitan batuk, demam n selsema...alhamdulillah serasi....


Friday, November 19, 2010

ditinggalkan oleh......

MUHAMMAD AIDIL ISKANDAR

Salam dan hai,

Aduii sedih rasa hati aku nie....sayang ibu nie, nape sibuk nak balik kampung....huhu
Utk pengetahuan korang kan...aidil telah di bawa oleh mak usu nyer balik ke kampung....ingatkan sekadar gurauan jek dia nak ikut...upenyer betul2..

Pagi2 tadi, aku nak hantar g umah mama dia, dia x nak sbb nak dok ngan mok su kat umah...pastu saje la tanye aidil nak ikut mok sue ke??....ar ah katanyer,,...adoiii....
lagi2 bile dengar nak naik bus...lagi la laju..trus nak mandi jek...

last2 aku pun kasi je la dia ikut, drpd dia melalak kang x dapat ikut....skg nie berada di melaka..jejalan ngan mok su nye...mesti ibu sgtt2 rindu sama aidil kan.....huhu...luvsssss u syang....kalau ibu x amek minggu nie, duduk la kat kg tue sampai minggu depan...hhuhuhu..tahan ke aku???????


**SeLaMaT HaRi RaYa KoRBaN**


Salam dan hai,

Seperti mana yg korang sedia maklum, aku kan x balik kg utk menyambut Aidiladha nie, so beraya la kami kat Putrajaya seperti yg dirancangkan..tiada sebarang masakan pun yg aku buat,...huhu..memg x rancang pun nak masak ape2...cume masa ptg selasa sebelum raya tue, laki aku kata dia nak beli lemang...suh aku masak rendang...tue je la makan lemang n rendang....(al-maklum la beraya di perantauan...hahaha)...




Ini la dia rupe rendang yg aku masak tue...(rendang versi member aku YANA,...tq yana..)

Okeh, skg nak cite pasal Hari Raya Korban yg jatuh pada hari Rabu....pagi2 lg aku dah bangun, seronok sgt dengo takbir, tetibe ingat sgtt kat kg...tp ape bole bt dah tu keputusan nye x nak amek cuti...huhu...(sape suh x amek cuti padan mukeee)...org sarapan ketupat, aku sarap maggi gorg..hehheheh

Dalam pukul 9 tue kiteorg pun turun la, sbb ada org bt korban,...mule2 x bape ramai, tp pastu aku tgok makin ramai jugak org turun...so lepas jek pak imam sembelih lembu tue...aku pun pujuk aidil ajak naik sbb dah panas kan....lg pun bab melapah lembu ni kan org lelaki yg bt....

so aku pun balik la...dok kat umah jek....pastu husband kol, ajak turun kat surau utk kupas bawang, tp aku dah cabut tudung n salin baju..malas nak turun balik,,,jengah dr atas je la...meriah dia org tgah dok makan lemang....laki aku pun tolong la ape yg patut....dia dok tang dapo tolong masak....kari daging n kerabu daging...plan dia org nak masak kerabu perut...TAPIII...perut x dapat dikesan...huhu...tolong punye tolong..alih2 kuar daging dah abes...mungkin terlepas pandang...so laki aku x dapat la bahagian tue, tp x pe la...dapat la yg dah masak jek...so aku memg x masak kat umah...makan lauk tu je la....




Semasa sesi penyembelihan lembu dijalankan.....



Dah selamat dah....

Ok lah, aku pun dah kelam kabut nie...baik2 byk idea...trus dah x da idea nie...huhu....entry ni tertangguh drpd pagi td ok....sbb aku dok tolong SUB menyetelkan pasal kad kawen anak dia,...huhu...SYMP...



Wednesday, November 17, 2010

JoM BaLiK...

Salam dan hai,

Hai korang...jap lg aku nak balik...yahooo....opis aku dapat kebenaran balik seawal jam 3.00 pm..sebab esok kan kite nak sambut Aidil adha...

Ok lah aku rasa mcm x nak balik kul 3 la, dalam 3.30 ke aku cau la, sbb aku x balik kg pun...balik umah pun x da sape, laki aku pun x balik lg...

ape2 pun...Selamat Hari Raya Aidiladha aku ucapkan pada semua...ok lah selamat pulang ke kg halaman bg korang yg pulang ke kampung....n selamat berhari raya di Putrajaya bg aku n family...huhu


sangat2 rajin mengemas..


Salam dan hai,

Sape plak yg sgt2 rajin mengemas tue???sape lagi kalau bukan anak bujang aku tue...huhu..skg ni dia memg sgt2 rajin mengemas kat dapo, gerammm aku..memg aku nak ikat kabinet tu jap lg...tungguuu....
.(jgn mare yea aidil, ibu akan ikat kabinet tue..biar kamu x bole mengemas lagiii)...hari2 ok dia mengemas, asalkan aku masak kat dapo dia pun ngemas la...



Ni gambar semalam, dia tgah sibuk ngemas aku snap gambo dia...siap nak peace lagi tue...ar amek ko sume dia dah sepahkan kat lantai..tgah masak burger..huhu



Yang nie plak dia bt muke toye je...sbb dia ingatkan aku nak marah dia...aku dah x larat nak marah dah...biar la dia main, janji diam....kalau suh tgok tv, dia lagi pilih ngemas nie....


Tuesday, November 16, 2010

CuTi @ TiDaK....


Salam dan hai,

Tak lama lagi kite akan menyambut Hari Raya Aidiladha, bt pertama kalinye aku nak beraya kat Putrajaya nie..hehehehe..bole ke aida oii??? kalau nak ikutkan planning memang aku x amek cuti, memandangkan cuti aku pun dah x banyak kan..nak jimat2 cuti nie, kot2 la da ape2 nanti kan susah lak x da cuti...

Tapi.....pagi td pengasuh aidil ada tanye aku cuti bape hari, so aku ckp aku x da amek cuti pun, cuti raya haji tu je lah yg sehari...dr cara nye mcm dia nak cuti, tp aku x kisah la kalau dia nak cuti aku cr jalan lain la...jadi aku ckp ngan dia bg tau la kalau nak cuti sbb aku leh apply cuti atau antar aidil ke kampung....

Skg ni mak mertua aku ada kat Banting, so kalau pengasuh nak cuti, aku mintak tolg mak mertua bawak aidil balik kg je la....ujung minggu kang baru la amek...jd aku tgu pengasuh conformkan by ptg nie...

Tup tup...dalam tengahari td mak mertua aku dah gerak nak balik dr Banting, so aku pun sms la pengasuh....dan katanye dia x jadi cuti...husband dia kata kalu ada emergency baru cuti, sbb dia just nak g umah cousin dia je raya nie....aku pun serba salah jugak takut2 dia memg nak cuti ke...jd aku tanye la btul ke??dia kata btul kak, antar aidil mcm biasa jek...ok lah kalau mcm tue....dah sattle 1 masalh, so aku x payah la cuti....TAPIIII...aku takut jugak disaat-saat akhir husband ajak cuti,.....huhu..tapi rasanyer x la kot, sbb kat kuaters ada buat Qurban & kenduri sekali kat surau...




Aidil dgn aksi mengada-ngadanye...

Nasib baik pengasuh x cuti...kalau cuti terpaksa la ibu berjauhan dengan kamu yea sayang...skg semakin byk ckp nyer....Korang nak tau x,..semalam kan kat tv ada la iklan yg bebudak main bola sepak tue...comel je aku tgok...so aku ckp la kat dia "aidil nanti dah besar nak main bola x???comel je ibu tgok dia org pakai jersey tue" dia bole jawab comel eh??? hahahah...tergelak ibu n ayah dengar...sabo je la...

ok lah korang...kang ada masa aku update lagi...mcm dah merapu-rapu lak ptg2 nie...heheh..

Saturday, November 13, 2010

DaH NaK UJuNG MinGGu LaGi....


Salam dan hai,

Hai korang sume, jap je aku rasa dah nak ujung minggu balik,...huhu..suke aku sbb bole dok rehat2 kat umah kan..ape lagi kalau dah cuti mesti kejenye makan n tido...utk ujung minggu ni x plan lg nak masak ape..jemu plak rasa asik makan nasi je,..

Terasa mcm nak cite pasal masak2 plak skg nie,..semalam laki aku main badminton, so aku je la yg masak...biasa dia tolg masak n aku kemas2 ape yg patut kat dapo tue....jd tukang basuh pinggan la biasanyer,...tp semalam sume aku bt..tp bukan masak ape pun...hanya masak telo dadar n asam pedas ayam sahaja ok....biasa la kalau tinggal aku dgn aidil je memg payah sikit la...kalau ayah dia ada dia x la kacau aku, tp ayah dia x da dia sibuk la dok dapo nak itu ini....geram pun ada kekadang, pas satu, satu dia mintak...

Semalam dia dok asik bukak peti je...last2 aku marah la..ape lg nanggis la, pastu trus g depan minum susu sambil tgok tv...alih2 senyap je..rupenyer dah tertido...huhu (masak malam kang berjaga)...memg btul kul 9 dia bgn balik...nasib dia tido balik x lambat sgtt....


Nie la telo dadar n asam pedas yg aku masak tue...simple ajo...cukup la 3 beranak makan kan....

Hari nie x tau nak masak ape plak....hubby aku kata nak masak mee sup.....huhu, mesti aidil suke sbb mee kan, segala mcm mee sume dia suke...Ok lah jam pun dah kul 4.30 aku nak bt ape yg patut n jap lagi nak cau dah....selamat bercuti yea kawan2...next week jumpa lagi...babay....


Friday, November 12, 2010

KeNaNgaN Di JIM, Muo..


Salam & hai...

Tadi boring2 aku bukak la folder2 lama aku tue...pastu adala aku jumpa satu gambar masa aku kat Insolvensi dulu...aku keje kat insolvensi tu dalam setahun lebih je,..tp kawan2 aku kat sana sume best2..sama la mcm skg nie, tp kite org selalu bengang ngan cc kite org tue, ada je yg x kene...ampun n maaf dipinta pada cc yea...

Keje aku dulu kat admin jugak, tp amat membosankan ok, korang bayangkan la, keje aku merekod surat yg x penah habis...pastu aku jugak yg nak masuk sampul n hantar ke PAP utk dia bawa ke post opis...hari2 keje aku menulis dalam buku, dah naik muak dah...sampai dah tahap x tahan dah...surat kat sana adalah MENIMBUM sgt2...nak x nak aku bt je la SYMP kan,...lg satu keje aku jaga stor, semacam sume org nak urgent, pening nyer x usah nak kata la...sampai aku rasa macam nak balik keje kat Putrajaya...korang paham2 je la suasana keje kat Putrajaya n daerah nie tersgt la berbeza, dgn bangunan yg dah lama...toilet pun kongsi ok laki n pompuan...

Tp yg penting korang memg best
.
.
.
.




kak mai, cik awe, me, daya n weida...
(k iza, had tiada dalam gambar)


n,akhirnya....aku dapat balik ke Putrajaya sepertimana yg aku ingin kan, kerana mengikut laki aku keje kat Putrajaya...rasa sedih aku nak meninggalkan korang....dia org la kawan aku dikala susah n senang....

Semoga kite dapat berjumpa lg...bile dtg Putrajaya jgn lupe roger aku yea,,..kalau aku balik Muo aku jenguk korang k....


Thursday, November 11, 2010

sangat ngantuksss

Salam dan hai..

hari nie sgtt x da mood nak update belog...bukan sajer x da mood nak update belog..x da mood segala-galanyer la...hahhaha...ngatok gile la, nie la akibatnyer lambat balik ke Putrajaya...kononyer malam td nak tido awal.tp x awal jugak, dok melayan si aidil tue...sibuk suh tampal sticker rerama n upin ipin dia tue...layan kan je la, gambo x da bt masa nie...x sempat nak snap..

Malam nie akan aku qada' tido sepuas-puasnyer...tp kain sebakul lagi x lipat tue...adoii..sape nak tolong??angkat tangan...huhu, tp aku akan cube utk tido seawal yg mungkin utk mengembalikan kecerdasan aku....hahahah...

tp bole ke tido awal erk...aidil tu dah tentu x mau tido awal, tp x pe ayah dia ada bole la layan dia...heeheh, bg ibu rehat yea nakkk....k lah jap lagi dah nak balik dah nie...babay...

Wednesday, November 10, 2010

makan...makan...& tidur...tidur..


Salam & hai...

Semoga kalian sihat2 hendaknyer....lama aku bercuti kan....bile dah balik kg tue memg la malas nak balik sini balik...huhu...lagi2 aktiviti di kg memg sgt2 best....makan makan n makan......dan jugak tidurr tidurrr n tidurr sajer.....nak2 dgn waktu skg nie, yg hujan je tiap2 ptg....memg sesuai sgt la utk tidoq....yg bestnyer aku x payah nak tgu aidil tido, sbb ramai org leh layan dia...so aku n ayahnyer bole la tido sepuas-puasnya...buruk kan ibu n ayah nie...tido jek,...

Balik kg kali ni agak lama sikit la...jumaat sampai isnin...isnin tue aku MC, bertolak dr Putrajaya dalam pukul 6.00 ptg hari khamis n sampai BP pd pukul 9.00 mlm....trus pg makan, sbb kan lapo x makan lg...malam first ni aku makan PIZZA yg aku teringin tue...tp malang sekali sbb sup dia memg sgt2 x sedap ok...cair jek, gerammm aku...laki aku panggil la pelayan tue ckp ngan dia...so dia amek balik n ganti yg lain...pun lebih kurg je...cume elok sikit dr sebelum tue...x tau la ape pasal jd mcm tue.....tension2...

Hari Jumaat ptg tue kite org balik Muo plak.....sampai2 Muo terus g pasar malam Parit Amal...mcm2 makanan yg dibeli,.ayam percik, laksa, jagung n mcm2 la...pendek kata makan saje la...badan pun bagai dipam-pam..heheheh..malam tu plak kite org pekena 3 LAYER TEA...peh sedappp....hehehhe, mcm ni rupe air tue...korang penah minum x????




i like....sgt sedap....



aidil minum air suam sahaja.....baik utk kesihatan...

Hari seterusnya (Sabtu) kite org cadang nak balik BP dalam pukul 3 pm gtu la...tp dalam kul 2.00 pm tue dapat panggilan drpd Pak Long aku...dia bagi tau yg atok sedara aku meninggal dunia...(Al Fatihah utk arwah)....kite org pun bersiap2 n terus g umah dia...ingat kan dia meninggal kat umah sbb sebelum ni dia dah kuar hospital...rupe2 nyer dia meninggal di hospital...so jenazah x da la masa tue., aku n husband pun berkira2 sama ada nak balik atau pun nak tgu jenazah tibe...tp seeloknya tgu la sbb nak beri penghormatan terakhir utk arwah....so kami tgu la sampai pukul 5 lebih jenazah pun tibe,...

Aku pun ambil peluang utk melihat wajahnyer bt kali terakhir....bile dah dapat tgok je aku pun terus trun niat hati dah nak balik la....tp bile sampai bawah tue...dia org kata biar jenazah jalan dulu....jd tgu sekejap...lepas dah siap sembahyang sume jenazah pun di bawa n kami pun balik....

Lebih kurg dalam pukul 6.15 baru kami gerak balik ke BP...sampai BP singgah kat pasar malam PESTA plak...tgok mak mertua aku niaga...aku pun sempat beli nasi lemak..makan lagiii......huhu...malam aku x kuar..sbb laki aku ada meeting persatuan dia, aku malas nak ikut, tdo lg sedappp........kihkih

Hari ahad plak...pepagi aku dah kejut laki aku sebab aku nak makan roti sadin telor....x sah kalau balik kg x g makan kat cni...roti canai dia memg sedap..tp org punye la ramai...kami pegi ber2 sahaja...mcm biasa la kalau balik kg aidil jarang ikut aku...dia dah kuar ngan mak mertua ku...so berdating la kami....gambar sume x sempat nak snap...tgahari plak mak mertua aku masak mee bandung...n malam plak aku nak makan bubur ayam yg sedap tue...n nak beli sate....pegi punye pegi kedai tu ramai sgt, n seat pun x da...so x jadi la makan...bawak balik sate jek...malam kul 12.00 am kuar lg g makan maggi goreng lak....memg gile makan jek....ko x ingat2 aida yg ko 2 dah gemuksssss.........

Hari isnin aku pegi klinik utk amek MC...n cek ape2 yg patut...n belum berhasil lagi...caiyok aida...dapat la MC sehari...balik umah makan2 n tido lagiii....ptg g jalan2 paso lagi, malam plak baru dapat makan bubur ayam tue....tp skg rasa macm dah kurang sikit la, maybe bt dah terlampau banyak kot...balik singgah jap umah member sampai kul 12.00 am lepak umah dia....and dalam kul 1.30 am kami pun gerak balik Putrajaya n sampai sini dalam pukul 4.00 am....tp i still bole bertahan lagi k, tp balik nie conform lepak....huhu...begitu la kisah balik kg kali nie....

opsss....balik Putrajaya kereta dipenuhi dengan kerepek2 yg aku bawak utk dijual dgn budak2 opisss.....huhu...aidil tido dgn kerepek....

ok lah setakat nie je lah celoteh aku kali nie..panjang bebeno..bosan lak korang nak baca kan....



Friday, November 5, 2010

JoM BaLik KamPunG

Salam & hai...

Seronoknyer nak balik kampung..heheh..x sabar plak rasanyer,
padahal baru 2 minggux balik kg...aku kan memg selalu balik kg...
kali ni x sabar nak tgok baby Deana....

ok lah...malas nak bebel byk2..bagi rakan2 ku yg akan pulang ke kampung...berhati-hati lah di jalan raya...ok la selamat bercutii sume...jumpa lagi minggu depan.....

zassss........

LuKiSaN


Salam dan hai,

Lukisan ape plak la tue aida oii....ntah ape2 je la ko nie aida, dah x da cerita la tue...cite pasal lukisan plak,..hehehe..janji belog ni ter update....btul x???

Berbalik pada tajuk tue ye....sebenarnya anak aku skg nie suke sgtt suruh aku melukis..huhu..mane la ibu pandai lukis nakkk....tp dia dok merengek2 suh aku lukis gak...nak x nak aku lukis jugak la, lepas satu..satu dia suh aku lukis...ayam la, itik la, kereta la & macam2 lagi la...

Bile aku dah penat melayan dia..aku suh dia g kat ayah dia lak...dia pun suh la ayah dia lukis..nampaknye lukisan ibu canteek sikit la drpd lukisan ayah...hehehe (jgn marah yea ayah)...hasil lukisan kami akan menyusul sebentar lagi....huhu




Nie lah hasil lukisan kami...cantik kan (sila jgn gelak yea)...




Yang nie hasil kerja tangan ayah...hehehhe (aku yg terlebih gelak tgok)...



Yg ni pulak dah tentu la hasil tangan ibu....cantikk bangat kan aidil...



macam ckp dengan..



TUNGGUL.....


hahaha...pepagi dah bt aku sakit hati jek....
aku ckp ngan dia, dia bole bt x tau jek...

pas aku dah ckp pandai lak dia tanye balik...ntah ape2 la...
selalu mcm tue, menguji kesabaran betul la...


time aku ckp ngan dia, dia bt keje lain..
pastu kang nak bt dah x tau...tension aku...

Thursday, November 4, 2010

PuSaT AnaK PeRmaTa NeGaRa...

Salam & hai

Sebelum nie aku ada hantar borang permohonan utk anak aku masuk kat PAPN tue...tibe2 aku terdorong utk mohon aidil dok kat PERMATA tue....sbb ikut kak gee pegi hantar borang utk Qiera...tgok tempat dia sgt2 best...sesi pembelajaran dia pun mcm ok je...so terpanggil la utk memohon..tp tue pun nasib la kalau dapat ALHAMDULILLAH...kalau x dpt pun x pe...mungkin ada org lain yg lebih layak...

Masa aku pegi sana tue...cikgu kat situ kata kene rajin la follow up...biasa kemasukan awal tahun katanyer...so td aku try la kol PERMATA kat Cyberjaya tue...cek punye cek nama aidil masih lagi waiting list....tp x pe, ape2 hal pun tgu je la....nanti PERMATA akan kol kite andai kata dapat....pegawai tu kata x semestinyer awal tahun..kdg2 ada jugak yg di ambil bile2 masa jek...jd tunggu je la wahai ibu....

ada beberapa faktor yg dia akan tgok....sprt gaji ibubapa, jarak antara permata dgn rumah n tanggungan ibubapa....

p/s ; kak gee...sama2 lah kite menanti dgn sabar yea..heheheh



Wednesday, November 3, 2010

tetibe rasa nak...



makan
PIZZA..

huhu...mcm nak makan ape jek...g je la makan,
tp x pe la tunggu hari khamis @ jumaat kang baru makan....
makan kat mane lg kalau x BP Mall kan,...kalau ngan husband aku mesti g PIZZA sana...x penah g PIZZA kat alamanda nie....

aku bosan sgt hari nie....nak makan ape kat cafe pun x tau dah...rasa mcm dah jemu la..
nasib hr nie ada Pasar Tani...so leh cr makan kat sana..nasib jugak ada org nak bawak aku...kalau x , x lalu gak nak jalan...heheheh..

k lah cau dulu la....jap g dah nak g pasarrr.....jomm.....

Tuesday, November 2, 2010

<< Apa aKu NaK BuaT Nie >>

Salam & hai....

Bosannye aku hari nie....x tau nak bt ape dah...dah la fb dah kene blok...kalau x leh gak aku skodeng2 fb tue...tp ape bole bt dah byk benda dah kene blok...redo je la...x sabar rasanyer nak cuti..jumaat ni dah cuti dah....huhu...horeyyyy...

hai kawan2 mcm mane agaknyer aku nak turunkan berat badan aku ni erk...nak excercise pun mcm x da masa jek...tp rasa mcm nak nekad je...hari sabtu n ahad nak g jogging la...kat keliling 5R4 tu ok gak kan....huhu..tp bole ke????semenjak aku keguguran tue...rasa mcm takut lak nak belari2 nie....

ada cara lain ke?????nak kata makan malam, x jugak aku makan malam...biasa sebelum maghrib dah makan dah....hish risau2...tp aku akan cube sedaya upaya utk menurunkan berat badan aku seperti sedia kala....(sebelum aku mengandungkan aidil dulu...hehehhe).....insyallah...

BeLaJaR LaGi....

Salam & hai...

Semoga kawan2 ku semua ceria di pagi2 isnin nie...:)
Hujung minggu yg lalu aku dok di rumah sajo...ermmm...ape lg x da aktiviti kan so aktiviti kite org adalah mengajar aidil utk membuang air di toilet....

masa pagi sabtu tue...lepas mandi je, ayah dia kata pampers habis so x payah pakai pampers..dia pun tanpa byk soal pakai je suar...ada la sekali dia terkucil...dia pun x berapa pandai lg...so kite la yg kene bawak dia pergi toilet utk buang air kecil...setiap 15minit @ 30 minit mesti bawak....kalau terlambat siap la dia terkencing....hari sabtu tue adala sekali dia terkucil...

hari ahad plak....sama jugak mcm hr sebelumnyer still kite kene bawak dia g toilet....tp ok la dr sebelum2 nie langsung x nak bukak pampes...nak pakai jek...tp hr nie dok umah pengasuh terpaksa la pakai pampes lg..kalau dia dah pandai sepenuhnya baru x pakai pampes la...kesian plak kat pengasuh nanti kalau aidil terkucil....

tue je la pembelajaran aidil sepanjang sabtu & ahad nie...semoga aidil cepat pandai yea....

Saturday, October 30, 2010

<< LeT'S LeaRn >>

Salam & hai...

Mari sama-sama kite belajar ABC, 123 dan macam2 lg....hehehe...seronok tau korang belajar nie..aku seronok bile tgok si aidil nie dok membelek buku2 kesayangan dia nie..skrg nie bile kite sebut dia suke nak ikut n dia dah kenal sume binatang dalam buku tue...kdg2 ada la salah sikit2...yg kelakarnye dia suh bt bunyi binatang tue sekali...adoii anak2...




Aidil suke bebeno dgn buku tajuk "BINATANG" tue....sbb aidil ni memg excited bile tgok binatang..kalau balik kg memg dia nak dok kat luar je la sbb nak tgok ayam....kalau kat umah mak mertua aku plak dia suke sgt main ngan kucing..kucing tu pun baik sgt..pak ngah dia yg bela kucing tue...

Semalam lg best..dia siap leh nanggis2 sbb x dapat nak 3G ngan kucing..adoii pening pale aku..last2 malam tue pak ngah dia dah balik keje baru la dapat 3G..bukan main suke dia...dok gelak2 je, bile dah habis ckp tu dia pun babay2 la kucing tu...siap bg salam lg tue...






Tgok tue sume buku dia nak pegang..."bu2 amek ambar" (dia suh aku snap gambo dia pgg buku tue)...






Seronoknye kamu yea aidil...harap2 kamu rajin membaca bile besar nanti....

Friday, October 29, 2010

@@ Nur Amirah Deana @@

Salam & hai...

WOW sungguh indah nama tue...siapakah itu?????tu adalah anak buah yg ditunggu sudah pun lahir....2 minggu yg lalu...nie adalah anak buah aku yg ke 13....dalam 13 org ni hanya ada 3 org gegurl...yg lain sume hero...lagi 2 org girl tu adalah anak abg aku....jd dalam kalangan kami yg anak perempuan ni, baru la dapat pompuan nie....so agak excited jugak la....

TAPI.....sygnye aku belum pun dapat gomol dia lg, sbb skg nie dia sudah berada di kg halamanku,..DEANA dilahirkan pada 14 Oktober 2010 seberat 2.95 kg kalau x silap, tp yg pasti dah dekat2 3 kg la...masa baru2 lahir nie dia x nanggis...so terus dikejarkan ke NICU...(aku x berapa pasti ape masalahnyer...sama ada masalah pernafasan atau pun ape). Setelah didapati ok...jaundis plak dtg...so kene tahan lg....

Hari jumaat lepas dah kuar dah..then trus balik kg, so aku x dapat lah jumpa....hr tu dapat tgok dr cermin jek masa kat NICU....huhu...x pe2, kamu tgu kepulangan mek dah ke kg yea....mek dah nak cium2 kamu yea Deana....

Kite layan pic Deana k....hanya ni je lah yg ada......





Gambar di ambil semasa masih di NICU



Nie plak dah sampai kampung di Muar....nie lah dia wajah cumelll
Nur Amirah Deana....